Intervall träning

Ja idag var det intervall träning som stod på schemat, med andra ord samantha favorit ridpass.
Hon älskar verkligen att bara få galoppera av sig på milslånga vägar med härlig mjuk snö.

Red med kimbelwickbettet vilket verkligen är det bästa att rida med då man just ska intervallträna, hon tar ett jämt stöd på bettet utan att dra och hon samlar sig mkt lättare än med andra bett.
Anledningen till att jag inte har det vid hoppningen är för att hon blir lite avvaktande på det, därför passar det perfekt då man ska rida ut då hon gärna blir lite överladdad.

Med att galoppera av sig menar jag ju självklart inte att hon får skena(haha), såg till att hon höll samma stamp samma tempo i en jämn rytm och det gick jättebra, sen i mellan åt samlade jag henne och såg till att hon satte under sig ordentligt, JOBBIGT tycket samantha det var. '

Själv fokuserade jag mycket på att stå i lättsits och lägga tyngden i stigbyglarna och se till ha en så stilla underskänkel som möjligt.

Så imorgon kommer nog både jag och samantha känna av lite träningsverk.

Nu ska jag springa ut till stallet och hämta in lite shabrak som kommer behövs i helgen som behövs tvättats!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0