världens underbaraste

Ja det är väll så man kan beskriva gårdagens ridpass med samantha, gick helt underbart bra och vi kommer verkligen överns såååå mycket bättre med pelhamet och jag kommer nog träna med det på fredag :)

Gjorde inte så jättekravfyllda övningar, men jag rider helt klart bättre med pelhamet.
Tror min hand har blivit lite "förstörd" men åren av alla problem hästar, inte så van att rida med snälla bett, den enda ponnyn jag kunnat haft ett snällt bett på utan några problem har varit bella och med henen red jag på det snällaste som gick.

Från början blev jag lite orolig när jag kom på det här, men samtidigt, vi alla är olika och för mig fungerar det bättre med ett lite skarpare, jag rider mycket mjukarne när jag har ett skrapt än när jag har ett lite svagare bett.
Jag blir mer trygg och hästen kan därmed ta ett mer jämt stöd på bettet!

Så det kommer bli spännande på fredag och se hur det går, hon känns otroligt mjuk och fin just nu och är verkligen på hugget på ett bra sätt :)

Nu idag så ska vi ner på ängarna och köra lite kondition, stärka stärka stärka står det på schemat!
Hoppas ni har en bra dag! skriver mer sen! seeeeya//
J.D


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej vilken fin blogg.

Otroligt härliga hoppbilder, det är när man ser sånna man önskar att man hade en häst att hoppa på.

Har iofs en häst men som är till åren och inte håller för mer än lite hobby hoppning ibland. :)

2010-02-10 @ 22:45:02
URL: http://karisma.bloggagratis.se
Postat av: emma * koistinen

när är hoppträningen på fredag? är den på hippo?

2010-02-11 @ 14:11:03
URL: http://koiistinen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Har sett att du ridit på kimbelwick(stavning?), och att du nu prövat pelham. Vilket är skarpare? Jag har endast prövat Kimbelwick på min ponny men det känns inte som att det funkar så bra, skulle kanske behöva något mildare, så är pelham ett lite mildare då?

2010-02-12 @ 20:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0