Micke shultz träningen

Ja nu har vi tränat och jag är verkligen huuur nöjd som helst!

Vi började värma upp och då kändes det nästan som att hon var lite för känslig i munnen, men sen blev det bättre och bättre.
Tyvärr blev inget filmat men vi hoppade en liten tekniskbana, först hoppade vi en bana som låg runt 1m kanske, och sen höjdes dom upp det till 120-130 till sista rundan.

Första rundorna blev det lite av och på emellanåt, men sista rundan fokuserade jag verkligen på att plocka fram känslan och bara hitta rytmen och det gjorde vi också. gick riktigt riktigt bra. Det var en ganska stor trippel sen var det på båge fyra galoppsprång till ett plank så det var rätt tajt men vi fixade det riktigt bra :D

Efteråt när jag pratade med micke tyckte han att min ridning var mycket bättre idag, och att samantha såg så pigg och fräsch ut, och att jag gjorde det riktigt bra jobb mellan trippeln och räcket och att det kändes som att hon var med på noterna, det gulligaste var när han sa "hon är som ett riktigt popcorn nu, pigg och glad. Se till att hålla henne på det här humöret så ställer hon upp på allt"
Sen hade samanthas tidigare ägare stått och pratat med micke undertiden som jag red och han berättade att dom tyckte det såg jättebra ut och att samantha såg så himla framåt och glad ut och riktigt fräsch och fin.

Det var så otroligt kul att höra, efter träning kom det fram folk och berömde oss och sa att dom tyckte det var så kul att se ekipaget "jacqueline och samantha"  och att vi verkligen passade osv. Det är verkligen viktigt och jag tar verkligen åt mig för det här har jag verkligen behövt då mitt självförtroende inte varit på topp på senaste tiden.

Nu ser vi verkligen fram emot årets första tävling som går av stapeln om tre veckor :)

Framtills dess hinner vi träna en hel del i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Elin

Åh beröm mår man alltid bra av och särskilt om självförtroendet inte varit på topp! :)

Kul o läsa att det gått så bra på träningen

2010-02-13 @ 19:54:44
URL: http://karisma.bloggagratis.se
Postat av: Warnmark -Vinn strumpor från Equiline -bloggen för dig & din häst

Riktigt fin bild :)

2010-02-14 @ 14:41:00
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0