Vilken känsla!!!

Hej på er!
Gårdagens ridning var mer i syfte bara att hon skulle få röra på sig lite efter akupunkturen.

Så jag red ut en sväng med hackamoret, avslutade allt med att skritta nerför mossberget, riktigt bra träning då hon kan va lite "orädd" om sig då vi rider ut.
Berget är täckt av mossa och en del rötter och sen lutar det såklart, men samtidigt så är det perfekt lutning då det inte finns en chans till attt hon skulle kunna göra sig illa men det är inte direkt så man kan galoppera utför. Det är även bra för att hitta förtroendet för varandra, man måste hela tiden sammarbeta och hästen måste alltid tänka till en gång innan den går vidare!

Idag så red jag ett tag på ängen och sen skrittade jag hem och satte upp några räcken som vi skuttade över, tog inte så många språng utan höjde upp det ordentligt och hoppade några gånger istället, då man helst inte ska nöta så mycket på högnivå.
Avslutade med att hoppa den lillabanan på 120 och hon kändes helt klockren, jag var säker och hon kändes säker!
Så nu blir det defenetivt det tredeladebettet på helgens tävlingar!
Avslutade med att skritta en runda som tar ca 20 min.

Nu ser resten av veckans ridning ut såhär:
Imorgon(onsdag): Rider nog ett arbetspass på skogsängen mycke fattningar och galopp jobb sen avslutar vi med att skritta på mossberget.
Torsdag: Vila/ skritta i ca 20-30min.

Fredag:
Känna igenom och jobba igenom det sista, inte så långt pass!

Lördag:
Distriksmästerskapet Västerbotten, 110

Söndag:
Distriksmästerskapet Västerbotten, 115


Så nu ska jag plugga lite läxor och sen sova. men ni får ha det så bra! puss och kram, seeeeeya!//
J.D


Det här är en bild från surf för några år sen!




Kommentarer
Postat av: Jennifer

Måste säga att jag verkligen gillar din blogg har nu läst ett tag:P Gillar ditt sätt att skriva och så vidare! Och dessutom har du väldigt fina bilder på hästarna;) Kolla gärna min blogg du med!! :D Lycka till i helgen=)

2009-09-01 @ 21:27:14
URL: http://blogg.jennifernilsmark.se
Postat av: Lotta

Hej snygg blogg och du skriver på ett mkt intressant sätt =) så kommer fortsätta läsa din blogg =) Läs gärna min också och följ den gärna =)



Länkar till din blogg om du länkar till min =)

Ha en bra dag kram =)

2009-09-02 @ 18:18:55
URL: http://excellentcharm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0