Känslan

Hej på er!

jag kan ju i alla fall skriva om hur helgen varit, eller förra helgen! :)


Fredagen: hoppade en 110, kändes riktigt bra. Slutade på en tredjeplats!
eftersom 110 kändes så bra så debuterade vi 120 den dagen, innan jag gick in så kändes det väldigt nervöst och av nån anledning så var hinder nr tre inte min favorit så vi fick ett stopp där, onödigt men det var helt mitt fel!

Lördagen: hoppade 115 den här dagen, allt gick ssuper, hade en av dom snabbaste tiderna men tyvärr ett ner i omhoppningen.

Söndagen: Hoppade våran andra 120, gick dubbelnolla och kom trea!! :D

Den känslan ja hade då vi gick in på banan på söndagen var helt underbar. Allt kändes så säkert och min inställning var helt PERFEKT! Det enda som jag tänkte på var: Vi kan det här, det är inte så svårt.
Och det visade sig att det var perfekt inställning.

Inställningen då man går in på banan måste vara så bra, man måste känna att man kan ge 110% och lite till. Jag tror det är då som det går som bäst. Den minsta tveksamheten kan förstöra en hel ritt.
En annan bra sak som man kan tänka på är att man inte ska tänka på alla saker man inte ska göra, t.ex jag ska inte falla fram och tappa ben, utan istället tänka: jag ska ha bra med ben och göra mitt abosluta bästa och få det här till att bli en toppenrunda!

Uppstallningen i huddik var helt okej, den låg en bit bort så det blev en hel del cyklande fram och tillbaka.
Samantha är så trygg och verkar kunna slappna av bra på dom flesta ställerna, vilket känns skönt!

Just nu ser vi framemot JRnorrlandsmästerskapen och hoppas på en lika bra känsla som vi fick i sista klassen i huddik!

Idag ska jag proppa i mig alvedon och sedan gå ut och till stallet och rida igenom samantha,(om mamma tillåter) febern är inte borta men jag måste rida henne innan morgondagens micke shultz träning! :)

uppdatering: mamma låter inte just nu så himla villig till detta, men jag fortsätter tjata ;)

Jaja, ikväll om jag känner mig okej så kommer filmerna ut!

Tills dess så fortsätter frågestunden

Puss och kram, seeeeya!//
J.D

Här kommer lite bilder från huddik!














Kommentarer
Postat av: Ronda.blogg.se- Mode, Tips, Skötsel, Tankar och Funderingar, Träning/Tävling och Ridsport, allt för dig och din häst!

Jättefina bilder och grattis till placeringen i 120 :D

2009-09-17 @ 13:57:27
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Evelina

Grattis :D

2009-09-17 @ 20:41:18
URL: http://evi0627.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0