Bra avslut!!

Hej på er, dagens träning gick super bra!
Det märks att hon oftast behöver en dag på sig att liksom få fokuser, det ska jag ta till mig och istället satsa på att rida fram lite längra på tävlingar så hon är mer än bra uppvärmd och fokuserad! :)

Micke var nog lika nöjd som mig verkade som vilket var kul, han pratade en hel del om att jag inte skulle låta henne segla in i kombinationerna då en äldre häst mer än gärna vill ha lite mer stöd.
Jag uppfattade honom som pedagogisk och bra, han förklarade bra osv.
Han kunde även jämföra med världseliten och berätta utifrån vad han har sett, och det fick en att inse hur bra det kan vara att bara titta och iakta.
Och sen när han bad mig fighta lite mer i kombinationerna berättade han om sig själv hur det gick för han när han red på en av sina hästar dagen innan han åkte hit upp, att han också har en som man måste ligga på lite med skänkel och inte låta segla in i kombinationerna, och då han råkade låta den segla in så hade den stannat på b och han sa att det bara var tur att han inte flög av.
Jag tyckte det var så härligt att han tog upp just sig själv, och på så sätt fick det en att inse att även den bästa gör fel.

En annan sak som är så härligt är att jag får jättemycke beröm om Samantha från olika håll, att hon är så rund och fin och att vi passar så bra ihop, det blir som ett rus i kroppen varje gång någon säger det. Verkligen, det är så himla härligt!

Dagens träning avslutades med att vi hoppade en linje som var ett räcke med en stor vattenmatta under fram till det smala röda räcket. Dom två sista gångerna låg det på 135, och det kändes inte ens svårt!

Amanda var med och filmade så nu ska ni få se tre filmer från träningarna :)

Juste, ska inte glömma att säga det, att antingen imorgon eller på måndag(då jag är ledig, yees) så ska jag sätta mig ner och svar på frågorna, så till dess fortsätter frågestunden!

Feber är fortfarande kvar och hostand är lika istadig, så jag ska bara vila upp mig nu och se till att bli frisk innan Norrlandsmästerskapet. puss och kram, seeeya!//
J.D


Här förklarar han nog hur han vill att jag ska ha henne in i kombinationerna :P




Trekombinationen, om  ni har ljud hör ni hur han säger "kriga nu" när vi har hoppat
över a. haha :)


Första gången vi kom på det när det låg på 135.


Och andra gången. att hon är gullig då hon hoppar över vattnet, lite äckligt tyckte hon nog det var ;)

Kommentarer
Postat av: maria

roligr å se filmklippen också, micke är bässssst :)

2009-09-19 @ 20:48:37
Postat av: Anonym

duktiga ni är!!:)

2009-09-21 @ 23:08:54
Postat av: Therese

Håller med Maria oven, Micke är bäst ;)

2009-09-24 @ 15:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0