Så svag

Vill ni veta något som får mig att kunna ge vad som helst bara för att en häst gör så?
när en häst gnäggar såhär gulligt när man kommer in i stallet, som om dom försöker säga åh vad jag har saknat dig,fast egentligen vill dom nog bara ha mat, men ändå.
Nu när jag skulle släcka i stallet så hade dom fått maten för några timmar sen och samantha  blev så glad när hon såg mig och började direkt gnägga, så jag var ju bara tvungen att slänga åt henne lite mer hö.

Dagens ridpass gick bra, tog jakstången och det är alltid så skönt att rida med det imellan åt och bara kunna koncentrera sig på sig själv för ett tag. Jobbade mycket med min sits idag, ställde upp två låga räcken med tre galoppsprång mellan och fokuserade mycket på mitt skänkelläge som har en tendens att bli lite dåligt i sprången, även när samantha blir lite taggad så landar hon så stötigt så då försökte jag komma ner i sadeln så mjukt som möjligt och det gick helt okej, men det är helt klart något som jag ska fortsätta öva på!


det är kanske inte så jätteovanligt att skänken åker bak i det här läget,
men ibland blir det lite för mycket inte bara för min del......

Haha rolig bild va? hittade den när jag skulle ge exempel på hur min skänkel hamnar ibland.
dock inte såhär mycket. Mer såhär:




Nu tänkte jag följa frejas idé och ställa dom här frågorna, tyckte det var väldigt smart att se vad ni tycker så ge mig massor av svar nu och jag vill att varenda en av er deltar! 

1.Hur hittade ni till min blogg?

2.Hur ofta läser ni bloggen?

3.Vad tycker ni är bra med min blogg? Vad får er att läsa den?

4.Är det något som ni tycker är dåligt med bloggen?

5.Vad vill ni läsa mer av i bloggen? är det något jag borde förbättra?

6. och till sist: inläggstips?

Nu blir det dags att sova och sen får vi se var morgondagen tar mig :)
Samantha ska i alla fall få ridas upp på skogsängen imorgon, tar nog jaktsången då med!

ha det bra, glöm inte att svara på frågorna! puss och kram, seeeya!//
J.D

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Haha! :) Riktigt intressant att få veta vad läsarna tycker om bloggen, plus att man får veta vad de saknar i den! :D

2009-10-02 @ 23:29:57
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Evelina

1. Via någon annan blogg som du lämnat kommentar i tror jag :)

2.Följer den via Bloglovin, så när du uppdaterar läser jag den

3.Det är intressant att läsa häst bloggar, kul att se hur det går för dig och Samantha följa era tävlingar och träningar se videoinlägg osv =)

4.Lite mer uppdatering skulle inte skada ;)

5.Kan inte komma på någonting nu i alla fall, hojtar till om något dyker upp

6.Idé torka, även idé torka på min egen blogg så hmm...

2009-10-02 @ 23:45:35
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Anonym

1. du brukar nämna den på bdb

2. går in någon/några gånger om dagen för att se om du skrivit något nytt

3. jag tycker det är jättekul att läsa om hästmänniskor jag vet vilka de är. det är intressant att se hur det går för folk när de rider

4. det är lite jobbigt att läsa vit text på svart bakgrund

5. skulle vara kul att se mer bilder/filmer från när du rider. vet att det kan vara svårt att ha någon som orkar hänga med, men det vore kul :) (väntar fortfarande på filmerna från norrlandsmästerskapet)

6. kan inte komma på något ^^

2009-10-03 @ 16:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0