hade helt glömt bort

Hej på er!

Dagens ridpass var härligt, for ut den långa rundan som kan ta allt mellan 45-60min, och för mig tog det ganska precis 50min.
Hon var härligt positiv, en aningen spänd i galoppen men hon verkar ju ha en tendens till att bli det när man rider ut på henne, som om hon hela tiden är på sin vakt.
Träffade på en älg fast det blev mest rädd och sprang iväg, samantha verkade inte riktigt fatta heller. Söt som hon är!

Blev en del skrittande också och hon var härligt pigg och skrittade på med jämn och fin skritt med mycket energi! tror hon tyckte det var riktigt härligt att få komma ut på en längre runda.
Eftersom jag som ni kanske märkt tidigare, är lite emot det här nöt-ridandet under en längre tid så är det inte så många gånger i månaden som hon rids längre än en timme, mina pass är ofta 30-45min. Jobbar hellre mer intensivt i 40min än att nöta på 1tim med flera skrittpauser. Speciellt på en äldre häst tror jag detta är viktigt!

Min mamma och hennes man är bääääst idag när jag kom ut till stallet hade mamma mockat och gjort iordning maten, och nu är dom båda och hämtar hem 400liter havre, medans jag sitter här hemma och latar mig, snälla va? Stoooort tack till dom.

Är lite nervös över min argumentation, idag tror jag att hon(min sv lärare) skulle rätta den, och jag vet att antingen kommer det bli en fet flopp eller så kommer det va bra.
Skrev om ett ämne som brinner väldigt mycke hos mig, och kanske inte hos så jättemånga andra icke hästintresserade, men vi ser väll vad hon säger om min Umeå vs. Skåne argumentation. Spännande....

Vill ni veta en sak som jag helt hade förträngt, filmen? filmen från min och samanthas 125 debut, och självklart ska ni får denna nu! så se och njut.

Nu ska jag gå och titta på tv och sen blir det en tidig kväll ikväll!

Puss och kram, seeeeeya!//
J.D



Hon klarade även det sista hindret, tyvärr så var amanda lite tidig att stänga av, antar att det var för att hon blev så glad då vi var nolla ;) hih.


och till sist: ett bildbevis på att det faktiskt snöade här förra veckan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hade du inte film på omhoppningen oxå? =)

2009-10-07 @ 20:58:55
Postat av: Anonym

jaaa! vi vill se filmen på omhoppningen nuu ju...

2009-10-08 @ 22:08:22
Postat av: Anonym

+ hur går de med tea?

2009-10-08 @ 22:08:38
Postat av: Anonym

vi vill se omhoppningggs videon.. varför läggerdu inte upp den?

2009-10-09 @ 13:05:54
Postat av: Anonym

Kan du lägga upp videon på omhoppningen?=)

2009-10-10 @ 11:13:13
Postat av: Jennifer

Riktigt snygg runda :D

2009-10-10 @ 11:27:50
URL: http://jennifersumar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0