Fundering

ibland blir man rätt arg på sig själv då man vet att man kan så mycket bättre.
Som med skolan för min del, jag släpar efter med allt, jag är alldelens för obrydd när det gäller prov,
Alla inlämningar hamnar konstant en eller två veckor efter då det satta datumet är.
Proven pluggar jag i bästa fall kvällen innnan till, om inte så snabbläser jag igenom dom innan jag går in på lektionen.
Nånstans har jag alltid drömt om att vara den här som helst gör alla uppgifter och lämnar in dom dagen innan.
Men nu klarar jag allt med marginalen men absolut inte mer än så, och varför? jo för jag gör inte mitt bästa.
Jag har aldrig haft ett MVG på ett prov, aldrig. och nu efter två års tid så har jag av någon anledning börjat tänka helt automatiskt att jag faktiskt inte kan få MVG, men vem säger det? ingen det är bara jag som fått för mig de?
Tyvärr är allt det här väldigt sent påkommet för min del, Höstterminen är snart slut och till våren börjar alla nationellaprov och det blir svårt att höja sig.
Just nu måste jag verkligen ta tag i det jag har kvar att göra för det är det bästa jag kan göra av sittuationen fast jag vet att jag kunde gjort så mycket bättre!

Är det nån mer som känner igen sig?
Jag vill bara uppmana alla er där ute som fortfarande inte börjat nian, se till att göra det bästa av allt och arbeta av uppgifter i förväg ni kommer få ut så otroligt mycket av det.

Nä det här var nog det första och sista skolrelaterade jag tar upp här i bloggen.

Nu måste jag plugga till mitt so prov som jag har imorgon, även detta en pluggning kvällen före....
seeeya//
J.D


Kommentarer
Postat av: en granne?

inte slappa i skolan!

2009-11-04 @ 22:31:31
Postat av: Carro

Jag känner exakt likadant. Fast du kan fortfarande komma ikapp dina betyg. Jag känner så nu, två månader efter studenten.

2009-11-04 @ 23:16:48
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Jag kände likadant när jag gick i skolan..men gick ändå ut med ett MVG :)

2009-11-04 @ 23:37:36
URL: http://bornlate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0