Vellinge hästsportsgymnasium?

Hej, idag har vi på skolan suttit och kollat gymnasium och för det första så kände jag att jag blev lite irriterad på hur insnöad skolan är på att vi ska välja ett gymnasium i umeå, liksom inte en enda tanke på att det faktiskt finns dom som vill röra lite på sig, flytta vidare. Idagsläget för min del så ser det verkligen inte ut som att jag vill välja ett gymnasium i umeå verkligen verkligen inte.
Så jag blev lite sur och tittade knappt på nån skola här i umeå utan mest på olika internat osv.
Hittade ett i vellinge, vellinge hästsportsgymnasium hur bra som helst såg det ut och jag blev verkligen helt fast i det, är det någon av er som gått/går där eller känner någon som gör det så får ni gärna skirva lite!
Nä så jag få se hur det blev, men när jag tog upp det här med mamma så blev hon lite mer taggad på att jag verkligen måste skaffa storhäst nu, så vi har ringt på en nu, men dom svarade tyvärr inte, så vi ska testa ringa lite senare igen.
Har inte tänkt säga riktigt än vilken det är utan det får ni veta senare :)

Idag ska jag känna hur miras skor känns, kanske kan slå till dom lite själv isf så blir att hoppa lite med henne, och tea ska ridas på nån av ängarna!

Idag när jag stod i duschen så hade jag på radion och hörde på en kanal där det blev sport, och dom började prata om svergies vinster i helgen osv, dom pratade en massa om handboll och hockey fotboll osv, men ridsporten då?
Rolf tog ju faktiskt en grym placering i helgen, gills inte den?
Huvva va arg jag blir, ridsporten syns alldelens för lite i media, men nånstans i de här så är det kanske vi som borde ta oss lite mer i kragen och faktiskt se till att vi syns mer, eller ja jag vet inte riktigt vad som ska behövas göras för att vi ska få synas lite mer, nånting måste ju göras i alla fall!
ett annat bra exempel är ju Helena lundbäcks insats i världscupen, det gick ju inte toppen, men hade det varit en svens simmerska eller fotbollsspelar som de inte gick hela vägen för så skulle do ju giiiivetvis skriva om den, eller är det bara jag som är tycker det är så?

Nu väntar en god middag och sen stallet på direkten! bilder kommer ikväll! puss och kram!seeeeeeya!//
J.D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0