problem med bilderna

Hej på er, jag håller på att bli lite tokig just nu, bilderna som vi tagit har hamnat i formatet raw vilket gör att jag inte kan få in dom på datorn eftersom dom måste vara i typ jpg, någon som vet hur man ändrar detta så man kan få in dom på datorn?

aja, helgen har varit både upp och nergångar, vi avslutade bra igår i alla fall,
Tea fick hoppa en L:A jag kände verkligen inte att det var så passande att hoppa 1.20 då de var väldigt hårt och dåligt underlag, så vi hoppade L:A a:o och kom fyra av 23. :)
Mira hoppade jag samma klass med och vi hade kommit tvåa om hon inte rev i trekombinationen, men jag kom ju faktiskt på att det var våran tredje L:A och första gången vi hoppade en tre kombination.

Jag är supernöjd.

Så nu har vi tre intressenter på tea, spännande va? :) så vi får se var det leder!

Mira skulle ha blivit provriden igår men tjejen hade gått omkull i klassen innan och gjort illa sig, så vi får se om det blir nått med det, dom är ju inte direkt från umeå, dom hade åkte från bollnäs tror jag det var!

På fredag provrider jag samantha och jag har träffat många storhästryttare som tycker det ska bli kul att jag går över, :)

Igår slutade tävlingarna ett så hästarna fick gå ut på betet direkt och sträcka på sig och dom tyckte det var såååå skönt man såg hur dom njöt, vid nio tog vi in dom och tea hade varken en grimma eller ett grimskaft så jag hoppade upp på henne och hon är ju världens snällaste och skrittade hela vägen till stallet, finast hon!

Fick en fråga för ett tag sen hur gammal jag var när jag fick tea och hur gammal jag är nu?

Jadu jag var vänta.... 12 eller 13 måste jag ha varit då jag fick henne och nu är jag 15 :)

Fortsätt kommentera och ställ frågor, jag har funderat på att ha frågestund, är det nått som ni skulle vilja?
Ha det bäst så hörs vi ikväll, puss och kram, seeeeeya!//
J.D


Världens finaste mira!



Ni ska veta hur många puss bilder jag har på mig och tea, haha :)

Kommentarer
Postat av: maria

hej, angående raw formatet, det är ett råare format, bättre kvalité! lättare att ändra bilder osv. Men till saken, ett pogram som du laddar hem gratis , picasa 3, Superlätt att använda då du ska beskära å så massa bilder. Läser dom flästa formaten! sen är det bara att klicka på 'spara som' och välja jpeg så du kan adda upp dom på bloggen å så :)

2009-05-25 @ 13:44:16
URL: http://byme.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0