dåligt bloggande

Hej alla läsare, jag är hemskt ledsen att det inte blivit nått bloggande dom senaste dagarna, men vi har haft fullt upp så nu tänkte jag berätta vad vi gjort och jag kommer också besvara lite frågor! :)

Var ska vi börja, i fredags så var det fullt upp heeela dagen, på kvällen var vi i stan på kajen och såg lite band och hade det så himla roligt.
Kan knappt komma ihåg hur vi ridit dom senaste dagarna haha, tea har mest lullat omkring i skogen och tagit det lugnt, i torsdags var vi och klättrade på berget, riktigt kul tyckte hon det var, och amanda har ridit bella dom senaste dagarna!
Mira har också haft en realtivt lugn vecka, med blandade övningar, i torsdags så red vi nere på ängen och gjorde en riktigt bra övning för mira, vi låg och rullade i galopp och från början så la jag volter i alla hörnen, sen ökade jag på med fler volter allt eftersom, övade på att samla och få upp trycket i henne, så när jag galloperade ur volten så ökade jag och sen in så fick hon lov att samla sig igen, en riktigt bra övning då man både ser till att hästen är med och på tårna och en bra övning om man har en häst som hela tiden behöver vara uppmärksamad, då hästen hela tiden måste fokusera och vara med!

Ikväll har vi varit ute i sillviken, peders föräldrars stuga och ätit middag och åkte lite båt, och jag gillar verkligen inte att åka båt huvva. vattenrädd som bara den!

Tidigare idag så har jag och amanda varit inne på stan, så sjukt varmt det var, helt otroligt underbart. Köpte mammas morsdagspresent. ni har väll inte glömt bort morsdag?
Det har varit 27grader i skuggan här hela dagen och nu ligger väll temperaturen på runt 16-17 grader(kl.23.06). så himla skönt!

Nu lite frågor:

Har kollat igenom din blogg lite från början, hur går det för din lillebror, tränar/tävlar han fortfarande? Och i det första inlägget, där du berättar om dig själv och hästarna, så berättar du om en unghäst, vad hände med den? :P

Ja du min lillebror rider väll då det passar honom, nä men det är ju tänkt att han ska tävla nu i sommar, jag har haft rätt mycke i skolan och så, så jag har inte haft tid att hjälpa han så mycket, men han gör framsteg varjegång han rider, han har ju tävlat förra sommaren 40 och 50cm två felfria rundor, så nu är det snart lov och då ska vi se till att börja hårdträna igen.
(Bella och zakariya)
Hm, alltså syftar du på unghästen eller ungponnyn?
Unghästen som jag tränade på en träning skulle jag ha fortsatt träna men det blev som aldrig av, han heter cicero.
(cicero)
Ungponnyn fick en fraktur i hovbenet och det var min tränare som ägde halva henne så han tog ner henne till skåne där hon fick genomgå massa veterinärbesök och operationer, men mitt i allt det där strulet så kom vi överns om att vi skulle sälja våran del för han hade hittat en tjej som skulle ha henne! :)
(ungponnyn fiffi)

Hej.
Roligt för dig. Lycka till med henne. Ni kommer nog att bli ett bra team tillsammans :)
har ni fått någon köpare på Tea?
vad gör ni med de andra ponnyssarna, behåller elller säljer?

Hej! tack så mycket!
Nej det har vi inte, vi har några som hört av sig med inte så mycket mer.
Jag kommer tävla tea så länge som hon står kvar i stallet, och om en månad så kommer samantha hit och då är det helt beroende på om tea är såld eller inte som vi bestämmer oss, står hon kvar så måste vi skicka tillbaka mira, annars så får vi se hur länge till jag rider henne!
Och bella kommer alltid stå i vårat stall, den hästen är ingen som man säljer vidare, hon är så otroligt nervös och har just nu, efter fyra år börjat känna sig tryggare! så hon blir alltid kvar lilla surtanten haha :)

Vad är det för häst?, ser att bilden är fotad i Piteå.
det är min nya storhäst, samantha heter hon! :)


Och appropå den sista frågan, så var jag och klappade på samantha idag, hon stod där i sin box i innertavle och hade hö över hela sig haha söt var hon allt! :) bara ca 3veckor kvar nu<3

Nu ska jag sova, men vi hörs imorgon då ska ni få  nya och fina bilder, puss och kram! seeeeeya!//
J.D


Kommer alltid stå och vara våran lilla stallmaskot, eller hur bella!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0