ont i foten och akupunktur!

Hej på er!
Hoppas allt är bra med är, själv är man halt haha.
Nämen, igår så fick mira för sig att skutta och fara så jag föll av och gjorde mig illa i foten, kunde knappt gå igår och idag går jag runt och haltar.
Det är inte likt mira att göra som hon gjorde så idag tog vi ut våran bästa akupunktör som kollade igenom henne, han kunde konstatera att hon var väldigt spänd och stel i bakdelen så han har nålat och lasrat henne.
Även jag fick mig en omgång i foten och benet med nålar, riktigt läskigt faktiskt!

Igår så red jag tea och mira, tea gick superfint, fast det märks ju att hon är lite tjock just nu, men hon var superfin ändå!
Mira gick jättebra fram tills då hon blev lite tokig och reagerade inte alls som hon brukade, men som sagt nu har hon blvit kollad och hon var bara stel och spänd i bakdelen så hon ska få ta det lugnt i några dagar så ska han komma hit igen och sätta mer nålar och lasra.

Ikväll ska jag åka till pappa och se film och bara vila upp foten.
Jag skulle ju mer än allt annat fara ut och rida tea. men hon får också ta det lugnt. ska nog försöka sätta mig upp imorgon.
Det är bara att bita ihop så gör det nog inte så  ont i foten ;)

Jaja, nu ska jag ut och mocka och fixa till i stallet! och appropå stallet ska ni få lite bilder som ni efterfrågat, så nu ska ni få se hur det ser ut! :)

Ha en bra kväll! puss och kram, seeeya!//
J.D


Här får mira laser


tea var lagomt sur över att hon inte fick nån akupunktur


Här lasrar han miras bakknä.


Sen satte han nålar




lite överallt, för att få igång blodcirkulationen


Behandlingen tar ut mycke på hästarna och dom blir lätt trött. så här har ni en trött mira!

Så nu ska ni få se lite av mitt stall

Här har vi våran söta lilla sadelkammare



Här har vi allt foder och täcken.



Lilla lilla stallet mitt!



Och sist och faktiskt minst så har vi våran lilla stallkatt sara! :)

Kommentarer
Postat av: Sara Ekblom

Måste säga att katten har ett mycket fint namn ;) hur många boxar är det i ditt stall?:) såg så mysigt ut

2009-06-21 @ 16:37:14
URL: http://ekblojjmare.blogg.se/
Postat av: Camilla

han är grymt bra, knixtrade lit med mig när bekants häst fick akupunktur :)

2009-06-21 @ 16:58:35
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Hanna

Visst är det spännande med akupunktur och laser på hästarna? Dem verkar gilla det iaf. :) Hur går det med ponnyn, har ni andra köpare intresserade nu när de andra knasarna backade ur? Kram kram

2009-06-22 @ 00:41:30
URL: http://hannasvedlundstahl.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vrf var ni i skåne? Vrf bodde tomas hos carina?:S



2009-06-22 @ 17:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0