Perfekt sommarkväll!

Hej mina underbara läsare!
Idag har vädret växlat mellan 100grader varmt och blixtrar och dunder, men ikväll så har det i alla fall varit stabil med stråååålande sol, så härligt!!!

Imorse vaknade vi runt åtta-nio tiden och då gick jag upp och slängde ut små ponnysarna i sina hagar.
Efter dom hade blivit utsläppta så började vi bygga hage, och jag kan lova er att den här sommarhagen kommer inte bli liten!
Efter ungefär tretimmars hagbygge så for jag och min storasyster cassandra och lillebror zakariya och fiskade i brunnsjön, vilket är väldigt bra för mitt ootroooligt dåliga tålamod, haha.
Tre små fiskar fick vi och nästan en jättestor fisk men den bet av linan och försvann.

När vi kom hem runt femtiden så gick vi in och slappade ett tag, käkade lite glass och bara njöt.

Klockan sex gick jag ut till stallet och mockade och fixade klart allt för kvällen och sen hämtade jag in min lilla tjockis(tea) från hagen.
Idag gymnastikhoppade vi somsagt, jag hade inte en aning om hur långt man skulle ha i studsen så jag chansade och jag kan ju inte säga att jag chansade dåligt, helt perfekt avstånd blev det ju!
Övningen från igår gjorde stor skillnad, hon var otroligt lugn och fin, i mitten av passet blev hon lite stark men vi fångade upp det och hon kändes otroligt fin!
Jag har också övat idag, helt svettig efter dagens pass!
Jag har nämligen haft problem med att jag suttit  och tagit nya tygeltag vilket är otroligt störande för hästen, och idag när jag påminde mig själv om det så gick det faktiskt mycket bättre. så det är bara att träna vidare!

Nu har jag anmält mig och tea till en tävling i övik ska dit en dag och hoppa 1,00m och 1,10. det blir nog perfekt, hon måste ju också hållas igång och tävla även fast hon inte blev såld!

Idag hittade jag myggmedlet som vi köpte för ett tag sen så jag smörjde in ponnysarna med det idag. det märktes när jag släppte dom att dom inte hade blivit lika bitna som igår.
SÅ skönt, vad använder ni för medel?
själva använder jag switch och sen när dom kommer in så smörjer jag in dom med ett medel som går att köpa på granngården som är svalkande och minskar klådan.
När jag ändå är igång så slänger jag in en bild på pälsglansen som jag använder, den luktar ljuvligt och är hur bra som helst!
Här har ni dom medlerna jag använder:


Imorgon ska jag in till stan och träffa anna som äger ponnyn maverick hon kommer upp från övik underdagen. vi skulle träffas runt elva imorgon :) det blir trevligt!

Nu ska jag slappa lite och sen tror jag det blir en tidig kväll ikväll!
Ha det bäst! seeeya!//
J.D








En nybadad Tea!


Kommentarer
Postat av: emma

trevlig blogg och söt ponny!

2009-06-24 @ 09:01:46
URL: http://newtonochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0