Hoppning

Hej, nu har tea blivit riden.
Byggde upp en linje som var 17,5m lång med två räcken. tränade på att länga galoppen och korta.
4 Långa och och 5 lite kortare!

Riktigt bra skötte hon sig, Hon blev lite stark ett tag men mot slutet kändes hon mjuk och fin.
Vi började på ungfär 80cm och avslutade på ett fyra språng på 1.10.
Det var skönt att känna att hon var så mjuk och fin. Sen tog hon väldigt fina och luftiga språng!

Vet nii!? att innan fredag ska vi fara och hämta samie, Samantha! :D
Kul va! jag ser sååå fram emot det.

Ska sätta mig och anmäla mig och henne till ö-vikstävlingar nu också så det är gjort.
Mamma pratade med hennes kompis maria idag,som också tävlar storhäst, Och hon tyckte att ö-viks tävlingarna passar perfekt som debut tävling för mig och samantha.

Imorgon då?
Jo då ska vi bygga ny sommarhage, tea ska nog inte få gå i den för då kommer hon bli ännu fetare, hon har nog tappat nått kilo nu i alla fall, bra de!
Tea ska nog få gymnastikhoppa lite imorgon, lite studs och bommar, passar nog perfekt!

Alltså idag slog det mig att tea faktiskt fungerar bäst med det tvådelade pelhamet! så nu ska vi fortsätta med det.

Nä hörreni, jag hörde rykten om att kl 08.00 imorgon ska vi bygga hage så jag borde ha legat i sängen för lääänge sen!
Vi hörs imorgon, ska försöka släpa med systemkameran under dagen så ska ni få lite bilder. nu får ni nöja er med några usla mobilbilder från idag.
Ha det bäst, seeeeeeeeeeeya!//
J.D


La in en matta och två lådor under ena räcket, det fick henne faktiskt att hoppa ännu bättre!




Vet ni vad jag märkte här om dagen?
att teas lugg faktiskt börjar bli lite längre nu! kors i taket säger jag bara.


Hon blev lite svettig efter dagen pass så jag duschade henne när vi kom in,
det behövdes även efter dagens rullningar i hagen, min lilla skitponny!


Missa inte detta på tv Imorgonbitti, eller om man har som vi har, glöm inte att spela in detta på din boxer :)

Kommentarer
Postat av: ............................................

Blir så j-vla upprörd när jag läser om köparna som drogs sig ur. Det måste ju vara straffbart! Först rent känslomässigt för hela familjen, men också för hästen som fick stå i onödan i transport! Vilken j-vla tur att det inte blev dom som blev köpare! Hur oseriöst som helst.

Nä, fy farao för dom. Hoppas att ni hittar en seriös och trevlig köpare till er diamant!

2009-06-23 @ 15:22:35
Postat av: Frida

Härligt att hoppa på gräs :)Har du broddar i då eller kör du på som vanligt?

2009-06-24 @ 21:16:13
URL: http://fridieee.blogg.se/
Postat av: ellenor

Är du nöjd med det bettet du har på din häst :) ?

Visst är det pelham, eller ser ajg fel?

Ska troligtvis byta till det, vill veta vad andra tycker om det.

2009-06-26 @ 16:02:30
URL: http://jumprider.blogg.se/
Postat av: Isabel

Hur långt har du mellan de två hindren på bilden? :)

2009-06-27 @ 17:48:18
URL: http://iissabel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0