Myggmedel och salvor TIPS!

Nä nu är det skärpning på hög nivå!
Ni är säkert besvikan på mig, men det är sista riktigt veckan i skolan och vi har haft så himla mycket att göra, idag så hade vi en stor redovisning i SOn och sen imorgon har jag två prov! och sen ska jag hinna jobba och ta hand om hästarna haha!

Idag har alla hästarna blviit ridna!

For först ut på en bus runda med tea, hon var pigg och glad, skrittade på berget först i ca 15-20min och sen jobbade jag henne lösgörande på ängen!
Hon var lite stel och så i början så imorgon blir det nog nått liknande!

Sen tog jag och amanda in mira och bella och sen for vi ut med dom,
Vi red på planen.
Mira var på hugget så jag red igenom henne ganksa ordentligt, så imorgon tror jag hon kommer vara jättefin.
La ut lite galoppbommar på volt och tränade tempot vilket var väl behövt!
Sen tvärbytte jag och amanda faktiskt hästar lite snabbt, haha alltså jag höll på att ramla av bella för att jag skrattade så mycket hon är såååå liten ju! hahah så himla kul testade galoppera lite sen bytte vi tillbaka igen!

Imorgon går mira antingen på ängen eller på planen igen, jag slutar ett så då blir det att fara hem direkt och rida, sen runt halv åtta så ska jag in och tjäna lite pengar, ska duka på en resturang inför en stoor middag. Antar att vi ska putsa allt imorgon och sen på torsdag ska allt dukas ut.
Det känns bra att tjäna ihop lite egna pengar nu innnan sommaren! :)

Så då var det dags för erna efterlängtade hemlis
: samantha vaterinärbesikigad och hon gick igenom  :D

Nu börjar alla myggor och knott visa sig och en av hästarna i stallet som jag märkt tycker det är besvärligt är mira, hon är otroligt utsatt av alla knott speciellt under magen bak vid brösten.
Här om dagen var det riktigt illa så jag gick till våran salv-hylla och kollade om vi hade nått som jag kunde smörja på, Och då kom jag ju på precis att för nån tävlingsen så vann jag ett medel som var mot klåda av knott och sol tror jag det är,
Och oj så skönt hon tyckte det var när jag smörjde in henne.
Dessutom så verkade det vara mycket bättre dagen efter inte lika torrt och fnasigt som det lätt blir,
Salvan är gjord av örter så det har en speciell doft som nog även håller borta dom efteråt också.
En helt värd salva att ha i hyllan!


Sen har vi ju tea som är rosa på mulen och bränner sig lätt, så det är jätteviktigt att se om ens häst har nån rosa eller ljus"hud"fläck så man smörjer in detn.
Där använder jag Helsosan sol som jag lägger som ett litet tjockare lager över mulen jättesöt blir hon, men man får akta sig, rätt vare är så har dom kletat av sig allt på dig haha!



Nått annat som är vanligt nu när det börjar vara lite torrare ute är att hästarna får känsliga mungipor och på den kategorin faller mira in, hon har väldigt torra mngipor som lätt spricker, så jag har börjat smörja in henne med först ett lager vitt vaselin och sen Blå helosan.

Dom två helosan flaskorna är nästan ett måste att ha hemma!

På alla min hästar så använder jag nät som flughuva, då jag tycker det skyddar mycket bättre mot irriterande flugor som lätt tar sig förbi dom här enkla fransflughuvorna.
Som myggmedel avvänder vi switch, ett riktigt bra mygg och knott medel. jag tycker dock att applikationen är lite svår då man ska hälla på det och det känns inte som om det hamnar riktigt över allt så jag brukar ta en svamp och dra på halsen osv.


Nä hörreni, två prov imorgon, matte och engelska nu är det dags att sova! men ni får ha det så bra, så skriver jag imorgon innnan jag far till jobbet! puss och kram, seeeeeya!//
J.D


Vill tääävla nu nu nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0