Dagens ridpass med S

Hej på er, Kom in för ett tag sen efter en nöjd ritt med samantha,
Först for vi ut på en lång skrittrunda och sen red vi på ängen.
Jag som har väldigt dåligt tålamod blev lite less i början då det inte gick som jag ville men mot slutet så gick det jättebra, det flöt på och hon blev stadigare i formen. själv kände jag min som en mygga som mest studsade runt, men det var nog bara så det kändes!
La in lite galopp mot slutet och det kändes faktiskt bra.

Jag red i en dressyrsadel nu vilket jag verkligen har svårt för att rida i men imorgon får jag tillbaka min vanliga sadel och hoppas på att den kommer ligga alldelens utmärkt! Har lånat ut den till sofie som har marco för hennes sadel är på omstoppning i typ tyskland och sen skulle hon tävla i helgen så hon behövde låna en :)

Idag har vi handlat massa foder, vi är som värsta fodercentralen här nu.
Krafft grov, havre, kross korn, betfor och krafft sport.

Jag funderar på om man kan rida samantha med ett annat bett, ska nog höra med förra ägarna, eftersom jag är så liten så har jag det lite svårare att rida ihop henne. Jag ska fundera lite mer på det där!

Nä hörreni ni får ha en trevlig kväll, själv ska jag vara barnvakt åt min lillebror, kommer se till att vi sover efter götakanal som går på fyran just nu :)

Och en sak som det var längesen jag nämnde är att min mamma och styvpappa är bara världensbäst, dom ställer alltid upp!!! skulle verkligen inte klara mig utan er. TUSEN PUSSAR PÅ ER!

Puss och kram, seeeeeeya!//
J.D






Mamma tog lite bilder när jag hade ridit klart :)


en trött tea!








Har man inte världens gulligaste hästar kanske? :D

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag tycker att du och din nya häst passar jättebra tillsammans, storleksmässigt. Vore kul och se bilder/filmer på när du rider! Jag såg hoppfilmen men vore kul och se lite markarbete. :)

2009-06-28 @ 11:16:20
URL: http://iissabel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0