Dagens ridpass med S och Tea

Hej på er!

Idag har det varit en riktigt bra dag, jag har fått mycke gjort och ändå hunnit ta det lugnt!

I alla fall, jag for ut och red båda två idag.
Jag började med samantha, jag testade ett nytt bett på henne vilket blev en stor skillnad, hon var helt underbar!
Tror att hon bli lite för mycket "häst" för mig när jag har vanligt bett så jag bytte till jaktsångpelhamet och ni ska bara veta vilken trevlig ritt vi fick, hon var jämn och stadig på handen samtidigt som jag lätt kunde sakta av. Jag har svårt för att rida hästar som bli tragig på handen, därför nu när vi bytte bett så kunde jag vara mer still i handen och hon kändes mycket mer nöjd.
I alla fall, vi började med att rida ner på ängen ett tag bara så att jag fick känna hur hon kändes med bettet!
Och då gick det bara bra, så senare for ja ut på en runda i skogen, galopperade upp för en lång backe och hon tyckte det var så kul, hon hade hela tiden spetsade öron frammåt!
Jag är otroligt nöjd med dagen ridpass och jag ser fram emot att dra in henne nästa vecka och hoppa! :D

Tea då, ja hon for jag också ut med på en sväng i skogen, och hon var väääldigt pigg, så imorgon ska hon få galoppera av sig på skogsängen! :)

Imorgon ska samantha få jobba lite mer i skritt och trav, eftersom hon hade tagit det lungt ett tag innan vi fick hem henne så tycker jag det känns bättre att hon får jobba några dagar och sen ta det lugn nån dag!

Nu är hon anmäld, samantha, till övikstävlingar som är v.29, jag hann precis anmäla då anmälan går ut idag. TUR!!!
Vi kommer starta två st 1m och två 1,10 :) 
Så vecka 28 tävlar tea på söndagen i övik en LA och en MSVb
Sen vecka 29 tävlar samantha två dagar!
Det här kommer nog bli toppen, jag ser så fram emot det.

Nä nu ska jag sova! imorgon blir det ingen sovmorgon, då ska jag upp tidigt och släppa ut hästarna och mocka och sen ska jag gå in och städa mitt rum, för vet ni? att om jag håller mitt rum städat och fint nu i nån månad så ska jag få byta rum med peder och mamma, dom har ett jättefint rum med balkong nu och det är så mysigt! vill verkligen ha det så nu måste jag bara bevisa att jag kan hålla mitt fint och städat så får jag deras rum :)

Men vi hörs imorgon hörreni! sov sött!
Puss och kram, seeeeeeeeya!//
J.D

här har ni två mobilkamerbilder, hann inte ta med systemkameran ut när jag skulle rida :)




Och sist och faktiskt också minst så har vi lillasiri, sööt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0