Dagarna ruuusar förbi

Hej på er, nu var det ett bra tag sen jag skrev!
Vi lever och allt är jättebra.

Igår så vaknade vi runt tio och gick upp och åt frukost, sen for vi ner på lilla ängen och red, Jag fick rida ceolan, jennifer hennes nya fux som kallas för fuxen och amanda red batte, den lilla b-ponnyn!

ceolan är bara fem år så han är lite ostabil men ändå stabil för att vara i den åldern han är i.

Han var jätteduktig men tappade takten ganska lätt, jag fick bakläxa på min tår som jag måste vinkla mer utåt och sen sluta ta nya tygeltag!

Jennifers nya fuxen såg jättetrevlig ut!


Efter vi ridit och mockat så for vi till en stor hästaffär där vi shoppade lite, var jättesugen på att köpa en kingslands tjocktröja med det fick bli ett lamicell shabrak och en lamicell grimma åt samantha :)

Det kommer nog passa henne perfekt!!

Sen for vi och handlade glass jordgubbar som vi åt senare på kvällen tillsammans med min nybakta kladdkaka, mmmh så gott det var!


Idag vaknade vi lite senare, kring halv elva, först åt vi frukost och sen for vi ut och skrittade, jag skrittade ceolan, jennifer hennes nya fux och amanda skrittade jennifers andra d-ponny barran.

Ceolan hade nog inte blivit riden barbacka allt för många gånger tidigare så han gjorde några små rodeosprång haha, men nog satt jag kvar allt, vi skrittade ner på dagstorp och kollade på alla läskiga terräng hinder, och mitt upp i allt så fick han nått tok ryck och skulle busa till det men även den gången satt jag kvar haha han är så söt!

Sen mockade vi och gjorde stallet klart, och sen dess har vi bara slappat spelat kort och vilat!

Ikväll ska vi till centersyd och handla godis för ikväll ska vi se film!

Åååh jag vill inte åka hem imorgon, verkligen inte. det enda som får mig att fara hem om jag måste är att jag faktiskt har världensfinaste häst att hämta där hemme och sen saknar jag familjen.
Men jag tycker faktiskt mamma och peder och zakariya kan köra ner så kan vi stanna över helgen. skulle vara så himla kul. Känner mig inte så taggad på att flyga hem ensam då jag kommer behöva sitta på bromma i tre timmar SJÄLV. inte kul för fem öre!

Nä nu ska jag gå och vara lite social, men ni får ha det så bra så ser ni ju om jag är i umeå eller i skåne imorgon ;)
Puss och kram, seeeeeeya!//
J.D

En sånt shabrak blev det, fast det är den vinröda färgen som är på detaljerna som är där det blåa är och tvärt om.

Hittade en bild på jennifers dator på min nya häst med hennes förra ägare på en julshow, dom hoppade vääldigt högt då och hon klarade det :D hihih.

Här ser ni lite tydligare hur högt det var!
Hihih så högt kommer du nog inte få hoppa med mig.


Kommentarer
Postat av: M

alltså det är helt sinnesjukt roligt att du har köpt samantha :D taggad att få se er på tävlingar :D

2009-06-16 @ 19:31:08
Postat av: sofi

Kusligt högt hinder

2009-06-16 @ 19:31:15
URL: http://blogg.ystadsallehanda.se/hastbloggen
Postat av: Carro

Oj, de va högt. Tänk att ens våga

2009-06-16 @ 19:38:23
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Camilla

fy satan så högt :O

2009-06-16 @ 20:37:18
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Jojiiz

2009-06-16 @ 21:18:20
URL: http://jojiiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0