25grader i skuggan!!!

Hejsan, idag är det nästan äckligt varmt, kom just hem från sillviken vi for dit igår och sov över en natt.
trevligt och mysigt var det.
Igår i alla fall så steg jag upp runt sju och gick upp och tittade på hästhoppning på tv, Efter den gick jag ut till stallet och gav hästarna fodret och sen for jag och tea ut på ett 40minuters ridpass, det hade redan då börjat bli ganska varmt så hon svettades ganska mycke.
Vi hoppade ett jättelitet hinder på volt vilket vi har behövt öva på, på en av daniel svensson träningarna så blev hon väldigt spänd och osäker när vi skulle göra det, men igår så kändes hon mycket lugnare och avslappnad.
Vi red som sagt i 40min så runt tio kom vi in från ridturen och då fick hon sig en dusch och sen fick hon stå på gången och torka medans jag mockade!

När jag hade mockat klart så smörjde jag in henne med lite myggmedel och sen solskyddsfaktor på ställerna där hon är "rosa", mulen och på hennes jättegammla ärr på rumpan.
Och sen blev det hagen för hennes del. :)

Runt elva så for jag in till stan och gick en sväng med anna som har maverick från övik, det var kul att se henne eftersom det var ett tag sen.

och sen som sagt åkte vi till sillviken och sov över där.

Imorse vaknade vi runt åtta och det känns skönt att inte ha vänt på dygnet allt för mycket, sen har vi fiskat och varit ute med båten hela dagen fram tills nu då jag sitter här hemma och ska precis gå ut och packa miras saker.
och nu undrar ni säkert, packa? miras saker?
Ja hon ska fara tillbaka till ägarna då vi inte har plats i stallet, och jag vill ju verkligen ha hem min storhäst!
Men mira, hon kommer jag sakna en stor del!
Mira åker i alla fall v.28 till några söderut som ska ha henne på prov så det känns ju bra att hon ska få åka dit och fortsätta tävla, för den ponnyn kommer bli ruskigt bra när man jobbat lite med henne, det kan man inte säga emot!

Nä nu måste jag faktiskt skynda mig, ikväll eller imorgon hämtar vi samantha<3 ääntligen!
Puss och kram, vi hörs ikväll! seeeya!//
J.D


Min fina lilla ponny!


Jag kommer sakna henne enormt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag har en ung travare som jag mest kör men även rider. Nu är det så att jag hade tänkt börja galoppera med honom. Har du några tips? Han kan liksom ingen dressyr eller så. Han spring-travar bara när jag försöker fatta galopp.

2009-06-25 @ 16:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0