Då var dom köpta!!!

ja nu blev ni allt nyfikna på vilka stövlar jag köpt....haha jag är sämst på att dra ut på spännande saker.. det blev i alla fall pioneer, om jag ska säga det här utan att ni tar illa upp för jag gillar faktiskt tretorna väldigt mycket, men min mammas kommentar om tretorn stövlarna var: "Det där är äkta fjortisridstövlar!"
Själv tycker jag dom faktiskt är fina.
Men det blev ett par pioneer. Jag gillade dom och mamma tyckte dom var ursnygga!
Dom är väldigt enkla och sen har inte hela svergie dom(bara halva). Nämen  skämt å sido. jag är i alla fall jättenöjd med dem!

När vi står i affären lyckas jag även tjata till mig mina drömbenskydd, så nu har S äntligen fått dom skydderna som nästan gör mig knäsvag haha!
Jag antar att ni räknat ut vilka det blev?
annars får ni titta på bilderna längre ner!

Kom hem runt halv sju och åt en sen middag och sen for jag direkt ut med S och red henne en snabbis på grusvägarna, det ÖSTE bokstavligen ner regn och sen så blåste det jättemycket, så jag höll på att överväga att rida ut, men eftersom jag ville testa nya ridstövlarna så for vi ut, och sen kändes det skönt att få motionera S lite.
Hon kändes riktigt fin, red på det tredelade idag igen.
Hon var mycket finare i galoppen idag.
Ni skulle ha sett hur mina grannar kollade på mig, själv hade jag fullt med regnkläder på mig och S hade sitt såkallade regnställ på sig, ett täcke som man kan rida med som går från öronen till svansen, Så det ser ut som om hästen har värsta riddar utrustingen på sig haha :)
Men den är riktigt bra. ni ska få se bilder längre ner.

Nu ska jag duscha och sen sova, är helt slut efter dagens shoppande!

Ha en bra kväll så hörs vi imorgon innan jag åker!
puss ochkram, seeeeya!//
J.D



Dom här skydderna blev det



Här är ett av mina(eller mammas) bästa köp, ridhel regntäcke

med hals


Och jättesmart så man kan skydda sadeln och bara stoppa ur stigbyglarna!


Och det viktigaste, Du har en torr häst när du kommer in!
Det här rekomenderar jag verkligen, nästan ett måste i allas stall.

Och det här är vad som blev köpt idag:




Mina nya pioneer ridstövlar, som jag har lite mer planer att göra med så dom blir extra snygga!




Kommentarer
Postat av: Hanna

Du ska väl inte pimpa upp dem, med typ strass? :S Dem är snygga de där skydden, och väldigt populära. :)

2009-07-09 @ 21:41:44
URL: http://hannasvedlundstahl.blogspot.com/
Postat av: elviraaaa

2009-07-09 @ 21:47:01
URL: http://el.
Postat av: elviraaaa

jaha, nu är man en fjortis också :( tur att du inte köpte likadana dom mig iallafall, för likadan som dig vill man ju inte vara! ;D PUSS

2009-07-09 @ 21:49:00
URL: http://elvirabostrom.blogg.se/
Postat av: Elin

Snygga stövlar! :)



Lycka till i Övik.

Din blogg är verkligen super kul att läsa, spec om man gillar hästar! :)



Elin

2009-07-09 @ 22:35:24
URL: http://eliinronnqviist.blogg.se/
Postat av: Elin

Och snygga benskydd ;p

2009-07-09 @ 22:36:47
URL: http://eliinronnqviist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha håller med din mamma! ;D

Ska också köpa sånna ridstövlar! :D

Vad kostade benskydden? dom var verkligen supersnygga! :)

2009-07-09 @ 23:12:53
Postat av: sarah

Vad har du för storlek på stövlarna? Typ fot höjd och bredd?:) har beställt mina men ingen aning om hur de sitter ;)

2009-07-10 @ 11:57:17
URL: http://sarahgustafsson.blogg.se/
Postat av: alc

Vars hittade ni det där ridregntäcket? :) Och vad kostade det?

2009-07-11 @ 16:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0