Skönaste dagen på länge!

Åh vilken perfekt dag, Känner mig utvilad, glad och mätt, och allt känns bra, kanske lite ångest över att jag inte hunnit ta tag i läxorna men ändå!

Skrev ju ett inlägg imorse så jag forstätter väll bara därifrån, Efter jag ätit frukost så blev jag inne ett tag och satt och pratade lite skit med mamma  och min syster, sen runt tolv gick jag ut och gjorde iordning tea, såhär gick det med min sötnosar idag,
Tea:
Red en mot en liten sjö som ligger en bit bort, det var perfekt underlag och hon var otroligt fin, hon var ganska pigg i galoppen men ändå sammarbetsvillig,  I början höll hon på att tönta sig och låtsades bli rädd för små saker, men då jag hade sagt till henne två gånger gav hon sig och fokuserade fint, red henne med jaktstångspelhamet, och hon funkar riktigt bra på det! Red i kanske 40-50min och hon var svettig då vi kom in, nu jäklar ska det brännas fett! haha : D
Mira:
Red samma runda som jag brukar rida med tea och hon var pigg och glad. körde uthållighet vilket hon behöver mycket av just nu, och den vägen som jag red var helt perfekt för det! så jag tänkte att jag skulle försöka träna där några gånger i veckan! ska även lägga in lite mer hoppning i miras träning då det behövs om vi ska  vara fit for fight inför hemma tävlingarna!
I traven så ville hon gärna gå lågt och hänga sig lite i handen så jag red henne med en väldigt lätt och hög hand utan att jag satt fast i handen utan lyfte bara upp henne i mellanåt och det gick riktigt bra! tror hon tyckte det var kul med min galoppövning! kul kul.

Var klar vid tre och gick då in och gjorde min iordning och for in till stan och träffade signe, åt glass och chillade sönder. Hur skönt som helst! sen åkte jag hem vid sju och släppte in hästarna och sen tittade jag på tv och nu ligger jag här i min säng och ska snart sova.

Imorgon blir det skola och sen skynda sig hem och försöka hinna rida medans det är ljust! Det är ju så otroligt skönt att det är ljust nu på morgonen och lite längre på eftermiddagen, super bra!

Fick en fråga varför om det var min första tävling med mira, och isfl varför jag startade L:B, L:A.

Såhär ligger det till, för det första så var det bara en klubbtävling så jag kände varför inte? det är värt ett försök, misslyckas det så misslyckas det, inge mer med det.
Sen för det andra så skulle nog mira riva dubbelt så mycket om vi gick in på en L:C då hon skulle bli slarvig pga höjden.
Jag gillar att gör lite utmaningar vilket jag tycker fler borde gilla eller våga, antingen så går det bra eller dåligt, och det bästa är att man lär sig alltid något utav det!
Mira behöver inte gå L:C banor, hon lär sig inget där än att inte utveckla sin teknik.
Så det hon behöver är att få hoppa upp sig och lära sig använda sin teknik. det som var roligast var att hon faktiskt fick plats i kombinationen hyfsat normalt, inga kråk språng i alla fall!

Juste skulle berätta om vad som hänt och det är att jag tagit kontakt med teas förra ägare och kunnat fråga lite frågor och då ställde jag frågan om hon vet varför tea har sån transportskräck och då svarade hon såhär:

"Jo, hon har några otrevliga lastningsminnen...
Innan vi köpte henne från ridklubben i Råneå var det en av instruktörerna som skulle ha henne på "tillridning" under jullovet. Tea hade aldrig åkt transport, förutom lastbilen upp från Skå, så hon var väldigt nervös.
Det löste instruktören med att spöa in Tea som fick panik och stegrade inne i transporten så att hon blev hängande över frambommen.
Då slog instruktören henne ännu mer så att hon lyckades stegra sig lös och kasta sig ut ur transporten.
Sedan spöade hon in Tea igen för att kunna lasta henne."


Sen berättade hon att dom hade fått bearbetat det här med tea under några månader och sen kunde hon både lastas och åka utan problem. Jag tror att hon måste fått en flash-back som gör att hon inte kan åka utan att få panik längre, så jag och mamma har kommit på att vi ska börja öva henne nu igen så hon förstår att det inte är något farligt med transporten så antingen så får det bära eller brista, men det bästa skulle ju vara om vi kunde börja transportera henne igen! :)

Nä hörrni nu måste jag sova, duktig som jag är!
 juste jag har ett litet projekt på g till bloggen mer om det sen. och snart blir jag tokig, måste fixa designen! mycke att göra, men vi hörs imorgon!
Sov sött, puss och kram. seeeeeya!//
J.D


Finaste :*


Har jag berättat att jag var på håkan hellström, HELT SJUKT BRA va det!
Här har ni en bild som jag tog medans jag stod och puttades och flög omkring haha!


Det är det här bettet tea fungerar sjukt bra med! in med delta i dom småringarna och sen vanliga tyglar.

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, ponnyn kanske inte behöver vara på den nivån men du kanske behöver rida en lc först för att rida in dig, vad vet jag? du märkte ju att la´n inte gick nå bra?

2009-02-18 @ 21:25:10
Postat av: Anonym

Använder det bettet oxå på tom (= han går jätte bra med det (Y)



En förändrard häst blev det (=

2009-02-18 @ 23:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0