Shit vad det snöar och tea är på bättringsväg!

Hej på er, idag har jag varit hemma också pga min hals, det börjar bli bättre nu så imorgon ska jag fara till skolan.
Vaknade imorse och tog hästarna, tea står just nu i sin förra hage som är lite mindre vilket nog är bra just nu så hon inte springer och sträcker sig nu när hon inte har bakskor!

Igår skrittade jag bara ut på mira, sen mockade jag åt tea och det tog en himla tid eftersom hon stod inne ganska länge dagen innan, men hur som helst kollade jag hennes ben igår och det såg mycket bättre ut. hon är fortfarande lite varm men svullnaden är helt borta,så det blir nog hemma tävlingarna ändå om allt går som det är tänkt! :)
Jag sprang även lite med henne och hon visade ingen hälta alls, och har hon ont så visar hon alltid det!

Nu ska jag snart gå ut till stallet, men gud vad det snöar ute! helt gaaalet!

ska svara på en fråga jag fick nyss:

"Hej, Jag undrar en sak. På tävlingar har jag sett nästan alla ha en kavaj, en skjorta och en krage! Men måste man ha kragen eller räcker det med bara en skjorta och en kavaj? jag blir helt galen på det dära så snälla svara."

Hej, jadu, det jag vet är att man måste ha en krage sen om du har en polotröja eller en riktig krage spelar inte så stor roll, mest att det ska gå upp och vara som en "krage".
När jag tävlade mina första tävlingar när jag var liten så hade jag bara en vit vanlig polotröja.
Men alla det går att kolla i ett tävlingsreglamente också, kan även höra med min mamma som är domare.
Sen finns det också skjortor som har knäppning hela vägen upp och en löstagbar krage och då spelar det ingen roll om man har kragen eller inte, det är en smak sak, det är väll tänkt från första början att man ska ha kragen, men du får även ha utan den!

Ha det bra så hörs vi senare! puss och kram! seeeeya!//
J.D


En av mina skjortor ser ur såhär, den går att ha utan och med krage!
Fast jag har en blå och vit.

SNÖÖ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0