när ska det sluta blåsaaa?

Hej igen, måste bara svara angående graman tjafset:
Jag anser inte att det är ett så stort problem med folk som använder graman, jag har närmare bestämt inte sett en enda häst som blivit förstörd pga av en graman, utan i sådana fall har den varit andra saker som gjort problemet, jag märker att du är en vuxen människa och jag förstår att det inte är något mot mig, men det gör mig lite irriterad då vuxna alltid överlag ska vara emot nya saker och nya lösningar, det spelar ingen roll om det handlar om hästar eller skolan eller dyl. det är alltid den ständiga disskutionen om hur dåligt det nya är.
Vi ser det säkert ur olika vinklar men jag anser inte att det finns ryttare som kan så lite och inte tar reda på det som dom inte kan.
Så nu är det så, och det spelar ingen roll, jag tycker vi borde leva i nuet och lösa våra saker med dom hjälpmedel vi tycker är bra, för ska vi hela tiden blanda in om hur det var förr så är det ganska mycke annat som borde ändras.
Jag kommer fortfarande stå fast för vad jag säger. och jag hoppas inte detta stör dig!

Nu ska jag äta skriver mer ikväll om ridniningen osv! puss och kram! seeeeya!//
J.D


En graman är inte så svår att hantera!

saknar skåneee!

Kommentarer
Postat av: Mia

Tråkigt att du upplever det som tjafs när man påtalar saker i all välmening. Och nej, SÅÅÅ gammal är jag inte om än jag passerat skoltiden ;)



Jag tror inte att allt var bättre förr, närmare bestämt så vet jag det. Ny kunskap är precis som du säger bra och man ska använda sig av den.

Jag vet att du kan hantera hjälpmedel MEN man kan inte blunda för att det finns mindre kunniga ryttare som ser upp till duktiga ryttare (som du :) ) och tar efter om än de kanske inte vet varför. Självklart har du rätt i vad du säger, men man kan som sagt inte glömma att alla inte kan hantera grejerna med samma förståelse och finlir. Och nej, en graman i sig kan inte förstöra en häst men i kombination med en ryttare som ej vet hur den ska användas så kan en graman likväl som de flesta prylar göra skada.



Fö. är jag väldigt glad att du inte fått uppleva den delen av hästvärlden som inte varit redo för de åtgärder de sätter in dvs i okunskap skadar hästen. Men tråkigt nog finns de faktiskt de som "vet bäst" och inte vill ta råd från andra eller se sina egna fel (inte minst bland de som är vuxna).

2009-02-08 @ 22:33:45
Postat av: mickiiee

haha du dendär mia verkar vara proffs! jag tror Jacqueline har sett folk som har använt hjälpmedel på ett negativt sett! så lost är hon nog inte!!

2009-02-10 @ 17:22:24
URL: http://miickiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0