Sista dagen idag

Har avklarat min sista dag idag och jag måste säga att jag verkligen kommer sakna stallet och alla där!
Har varit riktigt lärorika veckor med många tips och trix och nya tankar.

Fick avlsuta den här praktiken med en långskritt tur med henrik på vad han hoppas är hans nästa grand prix häst, harry.
Under tiden så hann jag ställa lite frågor och han gav lite tips på olika saker.
Sen sa han även att när jag ska leta en till storhäst så är det bara att jag ringer honom så kan han hjälpa mig att leta en.
I förrgår när vi var i ridhuset frågade han om jag ville ha sommarjobb i sommar och isfl fick jag jättegärna komma ner och vara i hans stall för han tyckte jag var duktig. det var riktigt kul att höra faktistk!

är verkligen glad att jag fick den här möjligheten att vara här nere, det har hjälpt mig på många sätt och jag kommer nog aldrig glömma dom här veckorna.
Och det har verkligen inte varit en dans på roser men det har varit otroligt lärorikt och man det har verkligen tagit på krafterna att jobba från sju till halv fem, och det har varit mycket att lära men jag kan verkligen inte säga att jag ångrar det. Alla borde få praktisera några veckor i ett stall och verkligen inse hur det går till i ett riktigt stall, där är det inte mamma och pappa som mockar och fixar utan det gäller att man jobbar både effektivt och noggrant.

ikväll så ska vi bara ladda batterierna och imorgon får jag se om det blir en sväng till bökis eller om det bara blir att ta det lugnt!

Nu ska ni få två boktips som jag fick från henrik och direkt memorerarde in det i huvudet medans vi red:
Den första boken är skriven av michelle robert, vet inte riktigt vilken av dom han menade.
och den andra var vinnande hoppning skriven av george morris, han sa något i den stilen med att när du kan det som står i dom böckerna kommer du kunna bli framgångsrik.

Annars så gav han lite tips på hur jag ska tänka när det gäller mitt skänkeläge och att om jag övar in det nu så kommer det stärka min sits till något riktigt bra. och sen pratade vi lite om samantha och då sa han:
" en sån äldre häst ska gå fyra dagar i veckan rakt fram utan några krav och bara underhålla det den har, och två dagar i veckan ska den trimmas, då kommer den hålla tills den är 22år"

och nu slutligen ska ni få se vad han skrev på omdömet:
"mkt positiv och framåt, lyssnar och vill lära sig. Självgående, lyhörd, arbetsam. Har alla möjligheter att gå långt vad hon än tar sig för. Välkommen tillbaka"


Var så kul att gå och kolla när han hade skrivit klart, det gick som ett lyckorus i kroppen och det här var verkligen bra för mitt självförtroende. sooo happy! :D



ska slappa nu och titta på tv, ha det bäst!
seeeya!//
J.D


Åh vad jag saknar henne nu.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Kul! Sån är alltid skönt att höra! :)

2009-12-04 @ 20:33:18
URL: http://dresssyrryttaren.blogg.se/
Postat av: Katarina

Vinnande hoppning har jag hemma, den är bra :)

2009-12-08 @ 22:17:29
URL: http://teaaftereight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0