nyklippt samantha

Hej hopp.
Idag har det varit en så stressfri dag- alltså inga middagstider att passa som det har varit dom senaste dagarna.

Idag har jag klippt samantha och nu ser hon ut som en riktigt tävlingshäst igen, riktigt snygg blev hon.
Första gången som jag klipper hela hästen det vill säga att jag även klippte benen och huvudet, Och hon blev en helt annan färg, så nu har jag en svart häst helt plötsligt :)

Red direkt efter och OJ så fin hon var. ville aldrig sluta rida. Red på kimbelwickbettet idag hon var så samlad och fin hela passet! riktigt maffig och fin var hon att rida. Hittade även några snödriver som vi bus hoppade över lite.
Imorgon blir det att rida med det tredelade och se tilll att hon även fungerar med det.

I början av denveckan som kommer så ska jag åka in med samantha och trimma lite i ridhuset.

Är så roligt att hon är så fin nu.

Nu står dom små djuren ute i hagarna och samantha har dubbla tjocka täcken så hon inte ska frysa.
Dock så har det kommit nästan en halvmeter puder snö så det var nästan lite svårt att ta sig till hagarna nu ;)

Hoppas ni haft en bra dag! :)
Puss och kram, seeeya//
J.D








visst blev hon fin? :)


Kommentarer
Postat av: Lina Renström

Hon blev jätte fin! Hur rakar du runt ögonen och på mulen? :)

2009-12-27 @ 16:35:30
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag undrar också hur du gjorde när du klippte benen och huvudet? Det vore jättesnällt om du ville visa bilder på benen också, jag funderar på att klippa min häst på hela kroppen då han har fått väldigt mycket päls på huvudet och benen :P

2009-12-27 @ 18:21:24
URL: http://josefinebreding.blogg.se/
Postat av: johanna

josefine:

jag har aldrig klippt huvudet, men klipper alltid benen, de är bara att ta maskinen och klippa, de är lite klurigt runt haser och knän men de är abra att småpilla lite! :D

2009-12-27 @ 18:38:19
Postat av: sofie

va fin hon blev ;D

2009-12-27 @ 19:49:20
URL: http://thatgeek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0