kvällen

Ikväll har det varit en hel kväll i stallet,
Tog mig ut ganska sent så jag red runt halv nio så hon var lite stissig av sig.

I alla fall här ska ni få  se hur tea kunde bli en dm högre idag när jag tog in henne:


Jobbigt för henne att gå med såna här styltor lillstackarn!

Sen tog jag in resten av hästarna, bella och samantha:

Kolla lillbellas mule, sötnosen!

Sen gjorde jag iordning min finaste samantha.

Den senaste veckorna har samanthas man börjat lägga sig på båda sidorna, praktiskt? nja jag vet inte riktigt.

Hur som helst så tog jag hackamoret idag, hon är alltid så positiv och taggad när jag hade det bettet så det är alltid en upplevelse att rida med det!
Hon har verkligen ett härligt övertramp i skritten nu.
Idag var hon helt underbart rolig att rida, hon var hela tiden vaken och pigg, och vädligt mycket på bakdelen dock lite väl mycket i mellanåt, i vissa lägen kunde jag ge jättemycket eftergift i traven och ändå så var hon kvar i samma form och hade spänstig och luftig trav.

Ikväll var det mycket folk ute på vägarna och gick med hundar och vissa promenerade bara.
Bland annat så gick jag förbi en kille som mekade med en bil och samantha tyckte det var lite halvläskigt så hon började galoppera på stället och ville helst explodera. och mitt i allt när samantha står och gör små töntiga skutt säger killen: "vilka fina små steg den gör"
Jag kunde fakstiskt inte låta bli att skratta lite när han sa det.

Sen kom vi tillbaka och då slängde jag direkt in samantha i boxen och nattade dom och sen nu har jag suttit och kollat på puissance hoppningen som var på eurosport! riktigt kul fakstiskt.

Känner att bloggmotivationen börjar krypa tillbaka och det kanske ni märker också :)
Imorgon blir det att ta sig ut tidigt och det ska bli så härligt att rida när det är ljust!

Nu blir det att hoppa i sängen! puss och kram, seeeya//
J.D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0