Gårdagen

Sitter här och halvblinkar, kom hem för ett tag sen, mamma jobbade natt så jag sov hos min syster cassandra och sen åkte jag med mamma hem klockan sju!
Försökte mobilblogga igår men det lyckades inte så bra. konstigt..

I alla fall, igår så skrittade jag ut en sväng på s, det gick riktigt bra faktiskt.
Dagen innnan så var hon rädd för det mesta och skuttade runt och vägrade gå och var allmänt busig, men vad ska man begära på första rundan efter några veckors vila.

Igår i alla fall så satte jag på henne en graman och hon gick riktigt fint, hon har en himla energi just nu och önskar nog att hon både fick trava och galoppera, men som ni sett så ska hon skrittas igång först ;)
Jobbade med mycket mjukgörande övningar och hon var så himla ivirig och tyckte det var jättekul.
Försökte rida med så små hjälper som möjligt och hon är verkligen lyhörd, när vi jobbade med halter blev hon lite triggad och ville inte riktigt slappna av men mot slutet så stod hon i alla fall still även om dom inte var perfekta.

Så idag blir det att öva mer på halterna och få henne ännu mer avslappnad, kommer nog vara lättare nu när jag kommer kunna rida medans det är ljust!

Så, jag uppdaterar mer ikväll, ska försöka få med mig kameran ut idag så ska jag fota lite, är det något annat ni önskar? något som ni vill se bilder på eller filmer? säg vad ni saknar i bloggen just nu!


vet inte om ni ser så jättebra men jag har satt gramanen på ett jättesmart sätt som jag lärde mig i skåne, nämligen igenom käkremen innan man knäpper den mellan frambenen! alla hästar jag haft så på har fungerat super bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0