Lillebrors framgång

Hej, nu har vi varit ute på ett tufft och hårt träningspass.
Han har fått lära sig mycket idag, fast det mesta var repetiton!
Lillebror red ju bella idag. la ut en himla massa bommar på gräsbanan och gjorde det till en bana med start och mål,
En sak jag märkte då han fick tävla sin första tävling var att han inte hade sån jättekoll på vägarna osv.
Så dagens träning fick bli vägar och balans.

Första delen av passet gick som en dans, han har lite svårt att följa med i språnget men det är nästan bara bra för annars blir bella så pigg.
Han travade runt den där banan några gånger och jag tjatade på honom om hans överliv och hälen, han har en tendens till att falla fram såhär:

Och då blir bella springig och ryckig och det tycker han är otrevligt.
Så vi kämpade på där med dom hjälperna ett tag.
Efter ett tag så la jag upp bommen så det blev ett pytte litet skutt såhär litet:

Och det gick jättebra, bella tog i som om det vore högre men lillebror klarade av henne superbra tills hon tvätsvängde efter ett hinder så han flög åt andra hållet och då kom tjuriga lillebroren fram i honom och han ville först inte rida mer, men efter ett långt pepp-talk från min sida så satte han sig upp igen och red som aldrig förr!
Riktigt stolt över dom!
Så med lite träning så kommer dom vara ute på banorna igen, det ser vi fram emot!

Nu ska jag gå ock plocka unda i mitt rum och sen åka med sofie in och träna, ska bara jogga runt lite och jobba mycket lösgörande och sen avsluta med nått språng så jag känner att allt känns bra!

Men vi hörs ikväll. puss och kram, seeeeya!//
J.D


Det är kul, för jag märker att han förstår mycket lättare nu när jag förklara för honom än vad han gjorde tidigare, tummen upp åt de!!

Kommentarer
Postat av: signeeeeee

min syster sa att hon hade träffat er på stan! hon ba: ååh världens gulligaste unge!

2009-08-06 @ 16:30:53
URL: http://signebergendahl.blogspot.com/
Postat av: Rebecka

Vad duktig din lillebror var på att rida!!

Jag älskar att lära mindre när dom ska hoppa :P

(Brukar göra det med min 4-åriga kusin) :D

2009-08-07 @ 18:53:53
URL: http://rebeckagranstrm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0