Akupunktörens besök

Nu ska ni få höra nånting som i alla fall gjorde mig väldigt glad.
Som ni vet så hade vi ute våran akupunktör igår för att han skulle få känna igenom samantha.
Jag höll precis på att skritta av henne då han kom så han hann se lite grann hur hon rörde på sig och redan då började han se skillnaden som blivit sen han var här förragången, han tyckte hon rörde sig mycket bättre med bakdelen där hon har varit lite stel.
Sen tog vi in henne i stallet och han började känna igenom henne, och även då kunde han känna stor skillnad på både muskelaturen och i lederna.
Så han gjorde samma saker idag, satte lite nålar där hon varit stel och sen kändes hon lite stel i höger sida av nacken så han lossade på det också.
Under den timme han var här vet jag inte hur många gånger han berömde oss/hon för att hon hade blivit så fin, När han kände igenom hennes fram knän så sa han att hon har blivit mycket fräschare.
Och allt det här positiva kommer från att han lossade hennes bakdel sist han var här som hon varit rätt stel i och nu när hon har mjukats upp så kan hon belasta sig normalt igen! Kul va?
Jag var då väldigt stolt igår då jag fick så mycket beröm på att hon såg så fin ut.

Nåja tänkte berätta lite om gårdagens ridning, red nere på en av ängarna, och jag kan väll bara säga att lydnadsövningarna vi gjorde dagen innan gav resultat hon kändes toppen! hann inte rida så länge då det blev tajt om tid. Men jag hann känna igenom henne i alla gångarter och det kändes jättebra! :)

nu ska jag faktiskt äta lite frukost och sen får vi se vad det blir av den här dagen, ska nog städa upp sadelkammaren och skura lite där inne, mycke skit som dragits in under dom senaste lerigadagarna.
Samantha vilar idag då akupunktören tyckte det va bra. Ska kanske gå ut på nån liten promenad eller något hade jag tänkt mig!

Mer om det senare! puss och kram, seeeeeeya!//
J.D




Bilderna är ifrån då mira stod här och blev behandlad med akupunktur, även hon svarade väldigt bra på det han gjorde!

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA

härligt att det blivit bättre!! :)

2009-08-30 @ 14:17:38
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Erika

Vem har ni som akupunktör?

2009-08-30 @ 15:03:41
Postat av: Melinda

Vad häftigt. Har inte sett hästakupunktur förr.

2009-09-02 @ 21:21:09
URL: http://munderstreckn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0