Träningsdag 1

Hej hej, ska egentligen sova nu men jag hade ju lovat er ett inlägg!

Idag har jag varit så sjukt duktig, jag smörjde varje liten sak tea skulle ha på sig, Men det var riktigt mysigt att sitta ute i vårsolen och värmen och putsa upp allt!

Vi åkte till vännäs runt tre, När vi kom fram ställde jag in min tjockis i en box och sen gick jag och såg lite på gruppen innan och pratade lite skit med elvira, alltid lika kul att se henne :D

Sen gjorde vi iordning och gick ut i ridhuset, Framridningen gick verkligen inte bra, tea var inte alls nöjd med bettet och det var väldigt kvavt i ridhuset, Sen när vi började ha lite uppvärmning i hoppningen så ville hon inte lyssna och drog så vi fick vara kvar på volten flera varv innan det löste sig och ja, då blev hon väldigt slut.
Sen när vi hoppade lite mer bana kändes hon bättre, men ja. jag är inte helt nöjd.
Det märks att han inte tränat oss mer än en gång tidigare, då han gärna vill pressa på tea att gå färre galoppsprång vilket egentligen resulterar i att hon drar ännu mer och bli näst intill okontrolerbar.
Men han har ju rätt i dom flesta felerna kommer då jag inte kan få in dom galoppsprångerna som ska vara, men samtidigt så känns det bättre att rida på känsla än att hela tiden jaga på!
Nä jag är inte alls nöjd med dagens träning så vi får se om det blir någon fler för han mer än imorgon, det är ju så att alla fungerar ju inte alltid, en hur duktiga dom är. Men man ska alltid våga prova sig fram. Och jag har inte gett upp hoppet än, Men jag saknar tomas hammars träningar OTROLIGT mycke.

Imorgon blir det mer banhoppning och då kommer jag nog bara hoppa på 100,110 känns onödigt om hon tappat lite självförtroende från idag att pressa henne igenom en 120. Men det blir nog bra ändå :)

Idag smörjde jag även upp min läderskaft och skor och sporrar, här ska ni få se hur det blev och vilka produkter jag använder:


Först tog jag en vänga med Gul såpa och vatten.


Sen använder jag mountain horse shoe cleaner.


Här har jag använd shoe cleaner på den högra skon, skillnad!


Här har jag såpat,användt shoe cleaner och oljat in dom med Equipes läder olja.


Sen tog jag sporrarna, ja såhär ser dom ut efter en lerig dag på ridbanan.


Resultat!!!! Jag tog bort gummi pluttarna och la dom i vatten, sen gjorde jag samma sak som med skorna.


Det här var produkterna jag använde + gul såpa.

Mountain horses shoe cleaner
är riktigt bra, det luktar fräscht och tar bort smutsen väldigt lätt.
Den får ett stort plus för den lätta appliceringen, Som en spray flaska +
att den är dryg så den räcker länge!
Jag har till och med använt den på min sadel och träns, men har man något läder som är känsligt borde man inte använda de.
Man kan till och med använda den och rengöra skitiga skydd med, MYCKET bra resultat.
Det som den får ett minus för att att imellan åt så bildas det skum i slangen och det går knappt att få ur något sprut det bara rinner.

Sen har vi Euqipes läder olja, det är otroligt lätt att jobba in i lädret och man märker hur lätt lädret tar åt sig det.
Jag använder denna olja till allt,(även här var försiktig med känsligtläder) det blir ett bra och fräscht resultat.
Det den får minus för är att den är otroligt rinnig(som oljor är) så man måste vara snabb på att jobba in den då man hällt ut lite på lädret annars tar lädret åt sig det och det kan bli fula ränder.

Dom här sakerna tycker jag alla borde ha hemma, och gulsåpa räknar jag redan med att ni har, eller grön går ju också bra :)



Och till sist får ni en bild på mig och sötnosen från idag. Imorgon hoppas vi på en bättre träningdag :D
Hörs då, slänger säkert in ett inlägg innan jag far! ha det bäst! puss och kram! seeeeya!//
J.D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hej, roliga och intressanta inlägg på slutet, fortsätt så :)det skulle vara roligt att se fler bilder på huset och stallet och en film när din lillebror rider skulle vara kul :)

2009-04-26 @ 01:05:26
Postat av: j

thomas hammar är inte dåååålig:)

2009-04-26 @ 22:54:15
URL: http://jossipossi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0