Tisdag, Galna och glada hundar!

Hej på er, ja som ni såg i förra inlägget så har hundarna varit ute på en fotosession idag, hihi riktigt många bilder blev det och fina var dom! så dom ska ni få senare i inlägget!

Det har varit lite snålt med kommentarer hörrni skärpning! :)
Hoppas ni har röstat i alla fall!

Skolan idag har varit bra, jag lämnade in min sv kärleksbok snygg och bra!Ni ska få se hur framsidan blev sen!

Idag blev vi klara i stallet tidigt och nu har vi bara tagit det lugnt och tittat på tv, och jag har nyss tagit ut min gooooda kladdkaka från ugnen!

Tidigare har jag fått lite frågor om vad jag ger mina hästar för mat, så jag tänkte gå igenom alla tre hästarna så ska ni få se, höet kan jag inte skriva ut då det varierar väldigt mycket när det gäller kvalite osv.

Vi kan börja med
Mira:
0,5kg Krafft groov och 5dl korn, mira får korn eftersom hon behöver hull som hon kan bygga muskler utav. men jag ger henne även Groov så hon har lite att gå på, brukar öka det lite emellanåt har inte hittat den perfekta foderstaten på henne än.
Sen när det är lite tävlingsuppehåll får hon djävulsklo som är smörjande för leder man får nämnligen inte ge det fyra dagar innan tävling så jag brukar sluta två veckor innan!
Tea:
Hon får 1kg krafft groov och under sommaren brukar jag byta ut några dl till krafft sport, lite beroende på hur hon känns.
Under tävlings säsongen så får hon ett halvt kilo mer groov på morgonen då hon går hårdare.
Tea får också djävulsklo precis som mira!
Bella:
Bella har just fått ökat sin foderstat så hon får nästan ett halv kg krafft groov. Bella ger vi även munkpeppar för hennes brunst, eftersom hon är rätt jobbig då hon är brunstig så ska det hjälpa!

Det var väll de, under sommaren får dom även betforvatten. Det här är vad dom får morgon och eftermiddag!

Nä hörrni om ni har fler frågor så är det bara att ställa dom! nu ska jag återgå till min kladdkaka och sen blir det sleepie sleeeep!
Ha det bäst! Imorgon blir det häst fotosession kika in då! ;) puss och kram! seeeeeya!//
J.D








Gaaaalna




Gulliga gänget ;)


Här har ni framsidan jag gjorde eller ja amanda med andra ord! Bästa amanda!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Vem är mitten hunden ?

2009-04-22 @ 18:33:06
URL: http://epettersson.blogspot.com
Postat av: nea

vad heter dina hundar?



har inte Max hansen oxå en såndära hund som är i mitten? :)

2009-04-24 @ 15:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0