Sundsvall blir av!!!!

Hej på er, idag har fixade vi det, vi hittade en lastbil som vi kunde hyra! det blev en likadan som förra gången fast en blå :D hihih.
Så det blir jag, mamma och självklart amanda som åker på lördag! Så himla roligt!!

Idag fick vi äntligen lov, vi hade massa tur för matteläraren kom aldrig till mattelektionen som var sista lektionen så vi sluta runt halv två. Flera skolor i umeå var ju lediga idag, men inte vi inte.
Efter skolan tog jag bussen ner till stan och gick in en snabbis i min systers ny öppnade butik, riktigt fint har dom fått det och massa snygga männsikor strosade runt där.
efter det så gick vi och fikade, jag, amanda, mamma, amandas mamma och mormor och lillasyster. gotti gott.
Sen när vi var påväg hem slog det mig att juste mina läderskaft från cavallo hade vi ju lämnat in på lagning och dom måste jag ju ha i helgen, vi hade ju bara tur som fick tag i skomakaren för han hade nämnligen stängt, men vi fick hem dom lagade och fina tillslut!

Nu är vi hemma och snart ska jag till pappa och äta middag, medans ska amanda börja lite i stallet :)

Igår så blev det inget inlägg på kvällen och det ber jag om ursäkt för, men vi kom in ganska sent så det var bara att borsta tänderna och hoppa i säng.

Klippte i alla fall teas man igår vilket kändes som om det behövdes. riktigt fin blev hon,
Mamma rakade bella igår och oj så skönt hon tyckte det var, ska ta bilder sen så får ni se!

Jag och amanda red på planen igår, jag började rida tea och hon mira och sen bytte vi. Tea var riktigt på hugget, ovanligt? haha.  Och mira tyckte nog att jag var jobbig med henne, hon har ju som sagt lite problem med sin vänsterbog som gärna är överallt och ingenstans, haha. så jag testade göra som så att jag rakställde henne på fyrkanten och även i hörnen så vi gjorde en framdelsvändning i varje hörn, riktigt jobbigt tyckte hon det var och det var då det slog mig, att jag verkligen älskar att hitta hästarnas svagapunkter, jag tycker det är så kul att ha något att jobba med. efter ett tag när den övningen gick bra i trav så gick jag över i galopp, och det var då hon började protester, jättesöt var hon jag satt mest bara och skrattade, hon kickade lite mot min skänkel då hon tyckte att jag pressade henne för mycket. men vi gjorde några såna hörnpasseringar och sen när vi fick till en bra så gav jag mig där, vill inte pressa henne för mycket så vi börjar bråka.

För amanda gick det riktigt bra, I början red hon ju mira och mira såg riktigt avslappnad och fin ut, riktigt kul! Sen red hon tea och det gick nog bra, tea var lika busig och glad som vanligt!

Nu sitter jag och tittar ut på nått ett regn snöigt väder, inte kul. men jag hoppas det inte är så långvarig så vi kan rida utan att vara genomblöta när vi kommer in.

Fick ju en fråga igår som jag skulle ha svarat på och såhär såg den ut:

"Supersöta vovvisar, redo för MSV :) Jo jag har en fråga. Asså de ä kanske kännslig fråga men Hur myck kostar det att ha två tävlingshästar i månaden. Asså tänkte på allt. typ mat.stall. foder. tävlingar å sädär. Jag har en foder ponny å jag betalar typ stall. mat ovh hovslagning. Mamma säger att vi inte kan köpa häst för att de blir för dyrrt, men äre så stor skillnad då? Tycker att du har världens tur som kan ha två hästar."

Hej, haha ja det kan man säga ;)
Oj ja du, jag och ekonomi hänger inte ihop, mamma betalar kan jag säga och menar inte att låta divig. haha.
Ja alltså om du redan betalar stallhyran maten  och hovslagningen så är det väll bara tävlingarna, veterinärskostnaderna och försäkring som är kvar. ett meeting kan variera väldigt mycket beroende vilken tävling du far på. Men vad jag vet så gick  tävlingen i gävle på runt 3000-4000(box och veterinär och sen var vi efteranmälda) och det var ju två hästar, sen tillkommer ju alltid transport och sånt.
Så om vi ska sammantfatta det här så tillkommer, veterinärskostnader, tävling och försäkring.
Jag frågade nyss min  mamma vad det kostade och svaret jag fick var bara, "du, du vill inte ens att jag ska räkna på det" haha så ja det kostar en hel del att ha häst. Lycka till!


Imorgon blir det att raka både mira och tea, och sen fara och hämta lastbilen :)

Nä hörrni nu blir jag snart hämtad, men vi hörs ikväll kanske om det inte blir för sent! puss och kram, seeeeya!//
J.D


Hihih kolla tungan!


Åh så kul det ska bli att tääääävla :D
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0