Sundsvall, allt ni vill veta!

Hej nu tänkte jag att ni skulle få höra hur det har gått hela helgen sen jag bloggade sist.
Så här kommer det

Lördag:
Vi åkte ner, resan gick super, båda hästarna åkte bra osv.
Väl framme så red jag båda på bergsåker där alla tävlingsekipage blev uppstallde, tea var på hugget vilket kändes riktigt bra. och mira var lugn och fin som det skulle vara.
Senare mot kvällen så ställde vi iordning lastbilen och gjorde iordning sängarna och allt.
Sen kom elvira och hennes mamma camilla och hämtade oss och vi for till en pizzeria.
Efter det var det bara tillbaka till lastbilen och sova.

Söndag:
Både jag amanda och mamma vaknade tidigt, efter en ganska kall natt i lastbilen var det dags att göra sig iordning för tävling.
Väl när vi var framme på tävlingsplatsen så blev det massa strul med parkering osv, men det löste sig tillslut.
Hästarna fick bra uppstallning precis där jag ville ha dom.

När vi hade fått våran uppstallning så gick vi för att veterinär besiktiga, veterniären var ganska otrevlig och började titta skeptisk mot teas ärr som hon har på rumpan, så jag fick berätta hela historian om det igen, men hon var fortfarande otrevlig och sur. men men, båda hästarna gick igenom eftersom det inte fanns några fel. :)
Sen var det dags att göra iordning mira till L:B, på framridningen så var hon väldigt stirrig och spänd, drog mig mest ur sadeln hela tiden. vi slutade på 4fel i den klassen men men.

Sen blev det dags för teas tur i MSV:Bn, hon gick riktigt bra, inga problem alls, det var en A:O och vi gick nolla men jag satsade inte så mycket eftersom jag ville spara henne till MSV:An. vi kom sjua, och det var fyra placerade.
Och nu kommer vi till den bästa klassen av dom alla, MSV:A, hon var gryymt fin, som sagt vi fick fyra fel, men hallå vi har inte hoppat det på ett halvår, inte ens tränat på den höjden och hon kändes så himla klockren. ni får se på filmen sen. vi kom i några lägen då hon verkligen ställde upp och räddade mig, och det är vad jag älskar med den här ponnyn hon ser alltid ett avständ och enfast ja klantar mig så löser hon det.
På kvällen åkte vi och åt på en resturang, jättegott och trevligt, men lite trött var man ju.

Måndag:
Efter en varm natt med mycke sömn så packade vi ihopa alla saker och städade ur stallet där vi hade stått, och sen bar det iväg mot tävlingsplatsen,
Ingen veterinärs besiktning, så vi gjorde iordning mira för L:B, som gick så mycket bättre än dagen innan, vi bytte till hacket och  hon var så mjuk och fin(se filmen nedan) Mira gick även en L:A denna dag, med ett pet, våran andra L:A så jag är supernöjd med henne!

Sen var det teas tur i laget, först in i laget var julia och putte, dom slutade på 4fel, så jag blev jättenervös och började tänka på hur många gånger jag har gått nolla och att jag verkligen måste göra det, så jag gick in med världens klump i magen och allt kändes bara panik, på ettan tryckte jag iväg henne, men hon drog upp alla ben och klarade det, jag red halvtaksigt hela banan fram till tre kombinationen som var hinder nr fem, jag föll fram och tappade galoppen så vi kom in jättelitet så hon fick lägga in ett extra galoppsprång och liksom vrida sig över hindret så mot hinder nr c så stannde hon eftersom vi inprencis hade hoppat ur kombnationen, sen blev det nya tag och vi hoppade resten av banan, efter hinder nr 6 så tog jag en snävare sväng vilket fick hela läktaren att börja prata, men jag ville inte ha 17 tidsfel så jag kortade istället ner vägen och fick endast 1 tidsfel tror jag det var.

Helt förtvivlad var jag när jag kom ut och det kändes verkligen som om jag förstört för laget, jag insåg också ganska snabbt att jag skulle få det väldigt jobbigt att ladda om och tagga till på nya tag till msv:b så jag strök mig från den och det kändes bättre så. och eftersom hon ändå hade gått i MSV:a första dagen så kändes det inte mer än rätt att stryka mig,

Sen bar det iväg hemåt, hemresan gick snabbt och bra. sen igår så städade vi ut lastbilen som vi hyrt och sen släppte in hästarna och efter det var det bara sängen som ropade.

I helgen lyckades mamma tjata ner peder till sundsvall vilket var väldigt trevligt.
En annan sak som var väldigt trevligt var ju att moa gumman var i sundsvall, åh vad jag har saknat henne.
Men om en månad kanske ni kommer upp till umeå hemmatävlingar eller? :)

Idag vaknade vi och släppte ut hästarna i det perfekta vår vädret hästarna står endast med ett tunt innetäcke idag.
Juste glömde säga att jag faktiskt också har haft det varmt i helgen, i sundsvall var det +15. och nu är det nog runt +10 här i umeå. riktigt skönt att vi i norrland också kanske kan få oss en vår nångång.

Idag ska vi åkta och lämna igen den välstädade lastbilen och sen blir det att vår städa i stallet, riktigt skönt ska det bli att få det gjort. hästarna ska nog bara ut på en kort joggingtur, inge ansträngde alls, dom har nog lite träningsvärk idag kan jag tänka mig!

Vill ni veta något fantastisk, att jag faktiskt ska tävla redan nästa helg, det blir en L:A med tea och L:B, L:A med mira, på surf :D

Nä hörrni nu ska vi ta och äta något och sen blir det att sätta igång och städa, jag vill tacka alla som stöttat mig i helgen, verkligen jättekul. puss och kram nu ska ni få lite filmer, seeeeeeeeeeeya!//
J.D

 

Tea i MSV:B på söndagen. 0fel.

Tea MSV:A söndagen, 4fel. :)

Mira L:B, 4fel måndag.. Bästa rundan :D

Mira L:A, 4fel, måndagen. våran andra L:A :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Shit va duktig du är på att rida!

2009-04-14 @ 18:20:34
Postat av: Mia

Underbart att se Tea på filmerna! <3 Jag blir tårögd varje gång... hon är så himla fin och du är så himla duktig. Och hon ÄR underbar att hoppa, verkligen en naturbegåvning. Jag har ju iofs bara ridit henne som unghäst och det är ju typ hundra år sedan, men den känslan glömmer man inte ;)

Det är otroligt kul att se att hon fick chansen att visa hur bra hon kunde bli, och inte skrotades bort på ridskolan som var en mardröm för mig att ens tänka på... Det är helt enkelt underbart att se henne igen och jag hoppas som sagt att jag får göra det IRL :)



Och ang. Mira, kan inte ni köpa henne?



2009-04-14 @ 19:10:48
Postat av: anit

FANTASTISKT vilka fina rundor du fick till. på båda hästarna. grattis. det ska bli kul att få se er i helgen. Vill ni låna min transport? den står ju mest nu.

2009-04-14 @ 19:28:27
Postat av: Sarah

Tyckte du gjorde jätte fina rundor! Ska du på SM i sommar?:)

2009-04-15 @ 20:03:00
URL: http://sarahgustafsson.blogg.se/
Postat av: sandra

men klart du inte förstörde för laget jacqueline! om du bara visste hur många gånger jag vart i den sitsen. alla gjorde sitt bästa och det är det enda man kan begära, alla var hur duktiga som helst! kom ihåg det:) urf är bäst hur som helst! kramkram och ses i helgen :) /sandra

2009-04-15 @ 23:33:55
URL: http://sandraeatworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0