back in business

Hej, sorry för att det inte blev något inlägg igår!!
jag och amanda tillbringade hela kvällen i stalllet som vanligt!

och ja saker och ting går både bra och dåligt. här ska ni få höra dom:
Tea vilar lite just nu, inget som hänt, utan akupunktören tyckte bara att hon skulle behöva det så vi inte stressar fram för mycket nu! :)

Men en sen har vi ju dom bra nyheterna och det är att:
Mira går så himla bra i hoppningen just nu, hon har ett bra flyt och kan vända som aldrig förr, hoppade lite hemma igår och hon var verkligen sååå fin, tog ganska många språng och hon rev inte en enda gång, och det brukar alltid hände en eller två gånger då vi hoppar att hon river, men hon har verkligen börjat snäppa upp sig så nu är det hårdträning till hemma tävlingarna!
Sen har hon ju en HEL del vårkänslor så hon är ju lite busig, men det går bättre och bättre!

Bella då, ja hon red amanda igår och det gick väldigt bra för dom, bella såg riktigt fin och avslappnad ut i galoppen!

Nu har jag börjat ha en hel massa tankar på storhäst, och det känns verkligen som om det här kanske kommer få bli mitt sista ponnyår,så nu vill jag hitta en bra storhäst som jag tycker om!

Valborg då? ja hörrni då blir det kittelfjäll som förra året, tycker faktiskt det ska bli ganska kul!
Amanda stannar hemma och är med sin kompisar och tar hand om hästarna.
 
Fick en fråga om vad jag har för sadlar på min sötnosar, Tea har en stübben och mira har en kieffer tror jag den heter!

Tack för alla fina kommenatarer dom behövs, verkligen jag blev lite tårögd då jag såg en, verkligen jättetack, det finns nog inget annat än det som jag behöver just nu när allt känns som nergång!

vet ni vad jag har tänkt på dom senaste dagarna, att jag och tea kanske har haft våran tid, vi har gjort det mesta och det kanske det är nu som det är ett perfekt läge att säga hejdå till varandra, ja det är sant. jag funderar på om vi ska sälja henne, bli inte chockade nu. men vi ska tänka igenom det här en gång till men det känns lite så. om vi säljer henne kommer det vara en riktig jobbig period för mig, men samtidigt måste man fokusera på det positiva, någon kommer få köpa en helt uuuunderbar ponny och jag går vidare, alla måste ta ett steg till ibland det känns som om det var ett tag sen jag tog ett steg. men som sagt vi ska prata mer om det här innan vi bestämmer oss. men just nu lutar det mot att det blir så.
Bästa tea, åååh <3

Juste jag hoppas ingen smäller smällare på valborg, helt idiotiskt med folk som gör det, hästarna tycker ju inte alls om det och det räcker väll med att man gör det engång per år, eller vad tycker ni?

Idag då.. ja jag slutade runt två satt i fiket hela dagen och sålde mackor och massa annat, sen tog jag och alicia(en kompis i klassen) en promenad ner till stan och vilket skööönt väder det var, helt gaaalet! så vi käkade lite glass och sen när hon gick till sin sånglektion så mötte jag upp amanda och vi strosade runt på stan ett tag.

Så nu är vi hemma och har just ätit middag och ska gå ut till stallet och rida bella och mira, mira ska få gå lite gymnastikhoppning idag hade jag tänkt!

Nä hörrni ha det så bra, vi ska försöka filma lite så kan ni få se sen! puss och kram, seeeeeeeya!//
J.D




Kanske våran sista tävling på hemma tävlingarna, älskar dig oavsett, puss. 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan ju inte sälja henne!! :O jag började nästan gråta när jag hörde det! jag har följt din blogg varje dag enda sedan du skaffade den och det låter som att Tea är ditt allt och jag fattar inte ens hur du kan tänkta tanken att sälja en bästa kompis, en som alltid är där och finns där för dig och ställer upp. du kan bara inte sälja henne, hon är troligast fäst vid dig vid det här laget. Jag läste en artikel om hästars minne och att dom kommer ihåg människor som har betytt något i deras liv och att dom faktiskt kan sakna människor och/eller andra hästar. Tänk verkligen efter innan du fattar ett beslut. Ta inte illa upp jag menar inget illa mot dig, jag älskar din blogg så fortsätt på samma sett men snälla du sälj inte TEA! :)

2009-04-29 @ 23:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0