Onsdag, 8 Oktober!

Hej hej, jag ber om ursäkt för att jag inte skrev något igår, men jag blev lite för lat!
men nu tänkte jag att jag skulle det! först ska jag berätta lite om dagen och hur det gick och rida idag!
Jag vaknade och mot all min vilja steg jag upp, hade typ 15min på mig att klä på mig och fixa mig, jag har insett hur snabb jag är på att fixa mig om jag måste skynda mig, for till skolan och hade massa lektioner gjorde ett omprov i no som inte gick bäst, vet inte om jag kommer få g, men jag ser väll :)
Sen for jag till jobbet och jobbade lite, måste ju spara pengar till stockholms resan i november, sen verkar det bli skåne på höstlovet  :D :D :D :D :D hoppas!!!
hur som helst åkte jag hem efter jobbet och gjorde klart stallet tidigt, red på ängen och hon bockade som en galning(hade vanliga skydd) imorgon ska jag testa linda bakbenen och se om det blir bättre! Jag tycker det är så himla bakvänt att hon bockar då hon är utan eller har vanliga skydd och bockar inte när hon har sina höga bakskydd som man tycker borde irritera henne, men men, jag ser väll imorgon!
Och nu sitter jag här och ska snart gå och bänka mig framför tv:n!
Imorgon kommer amanda hit och ska rida bellabus : D jättekul!
pappa ringde mig idag och berättade att fotona från ö-vik kommit, och på fredag ska jag med mamma(and the family) och titta på ett hus :D
så himmla mycket som händer nu, men jag gillar de!!!!

Så, nu ska jag berätta om teas ärr som många frågat om!
först tänkte jag att jag skulle lägga in en bild på det så alla vet vilket jag pratar om:

Vad jag fått veta av förra ägaren och vad hon fått veta av dom som haft henne innnan så blev ärret till då dom släppte ut alla hästar på bete och dom rullat sig, och det hade tidigare stått kossor på det betet så hästarna rullade sig i kobajs så koskiten brände så alla hästar dom tog upp därifrån hade fått fula såna här ärr, tea har även dom här ärret på lite andra ställe på ena bakknäet och framknäet, mer än så vet vi inte och jag vet inte om man behöver veta mer! hemskt tycker jag det låter i alla fall!
Det här ärret frågar många veterinärer om, när jag ska besiktiga på tävling, och när man har förklarat hela historian så brukar dom inte fråga så mycket, men förra året när vi var i ö-vik höll vi nästan inte på att få starta för han trodde att det där ärret som hon haft i mer än sexår skulle vara ömt nu? HALLÅ? han var verkligen ute och cyklade och vi fick starta efter många om och men.. men det är faktiskt föragången som en veterinär varit så kritisk.
Ärret är inga problem med alls, förutom att hon bränner sig på sommaren så man måste smörja in med solskyddsfaktor!
ja nu vet jag inte om det var nått mer ni ville veta! men det är bara att fråga om ni undrar något!
Nu ska jag gå och titta på tv och chilla lite! ha det så bra!!! seeeeeya!//
J.D
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

shit, hur kan dom bränna sig på koskit?;/!



fin blogg:)!

2008-10-08 @ 21:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0