13 oktober, 14 oktober

Igår hade jag fullt upp så jag inte hann skriva!
Jag gick ut till stallet vid tre och mockade åt båda hästarna och red båda två!
Tea red jag på planen med gummipelham, och det gick helt okej, hon blev ltie springig mot slutet!
och bella gick också bra, men hon larvade sig som vanligt ibörjan och gjorde allt för att slippa arbeta! men det löste sig och det gick bra :)
Sen pluggade jag lite so på kvällen eftersom jag hade prov dagen efter!
Efter jag hade pluggat somnade jag och sov en prinsses sömn, riktigt skönt!
Idag klev jag upp för första gången på länge upp i tid, och jag har kommit på att man bli mycket piggare då! slapp allt stressande och kunde faktiskt ta det lugnt!
sen bar det av till skolan som gick bra, hade två prov, ett i matte och ett i so, matten fick jag G på, Wieeee mitt första g i matte (= och i so:n gick det väll sådär, hoppas på ett g i alla fall :)
Sen for jag mamma, peder och zakariya och åt och sen for vi hem och jag begav mig ut i stallet, mockade, fyllde spån och gjorde kvälls och morgon foder, efter det hämtade jag in dom och gjorde iordning för att tömköra.
Jag började med tea, som var lite stel i början och sen när det började bli jobbigt strejkade hon och ställde sig med huvudet i mitten och ville inte gå, men vi löste det och vi avslutade bra hon var avslappnad och fin i galoppen!
Bella gick helt okej, lite springig, men det blev bättre mot slutet, galopperade inte så mycket!
Ett tips är ju speciellt nu i höstmörkret om man är på en belyst plan att man först går runt och leder dom några varv så dom får titta på alla läskiga skuggor osv, då slipper man allt sånt trassel när man väl ska köra igång!
Nåja, nog om detta! nu ska jag gå och plugga till Hemkunskapsprovet och Engelska provet som jag har imorgon! (4prov på en vecka! SJUKT)  Men ni får ha det så bra! och kika in imorgon, då kommer amanda hit och rider bella bus, vi planerar en lång skogsritt! men mer om det imorgon!seeeeeeya!//
J.D

Bilden är från igår när bella står i höstmörkret(:

Tea idag efter ett hårt tömkörningspass!(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0