Torsdag

Hej, idag är jag hemma hade så himmla ont i huvudet i morse. så då vilade jag lite, sen när mamma kom hem efter att ha skjutsat min lillebror till skolan så börjar hon skriva en lapp med saker vi kan göra under dagen typ städa, så hade vi fyllt lappen men att-göra-grejer:
*Städa stallet
*Städa inne
*Sätta upp linorna på sommarbetet
*bada siri (gjort, hon springer runt och är helt galen för att hon är blöt)
*kratta baksida och lite annat.
Och nu när mamma var ledig en dag för engångs skull så skulle vi äntligen hinna göra allt det här.
jag hade precis ätit frukost och klätt på mig och liksom gjort mig beredd, så ringer hemtelefonen och det var hennes chef som råkat säga fel på vilken dag hon skulle vara ledig så då var det bara för mamma att fara iväg, typiskt.
så nu sitter jag här och vet inte riktigt vad jag ska göra. det är ju så tråkigt att städa själv, sen så är det mycke roligare när mamma är med för att hon så bra på att organiserar upp allt.
jaja, jag får väll rida teasötnos då. Igår hoppade jag lite på ängen bara små språng det blev inte riktigt som tänkt, så jag tränade balans, styrka, svängar och förtroende.
Tips!
förtroende är jättekul att göra, första gången jag gjorde det var på en tomas träning men då litade jag inte så mycket på henne. men nu är det mycke bättre, såhär kan man göra: sätt upp ett litet hinder(avgör själv vad som är litet) och sen fattar du galopp och rider mot hinderet och sen när du är tre-fyra galoppsprång ifrån blundar du, skit läskigt från början, det är också en övning som är bra om man vill ha in den rätta känslan. lycka till!
kolla hit!!!!
ni som har hästar med "rosa" eller ljusa mular,håll ett öga så att dom inte bränner sig,tea har börjat göra det, så mitt bästa tips är att smörja in dom med helosan sol. jag tror det var 8 i solskyddsfaktor inte så mycket men kletar man på ett rejält lager ska det nog räcka!

idag ska jag nog bara ut och rida lite längst vägarna och bara ta det lugnt!
ha det bra! kram!//jacqueline

image26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0