Skööööööön dag!

Idag steg jag upp sju, släppte ut tea, fixade mig och for ner på stan för att träffa min klass,
vi hade "genrep" inför då estländarna kommer (imorgon) att det kommer estländare till våran skola är något som våran skola och estländarnas skola har som ett sammarbete,ganska kul ändå. så vi träffades på torget kvart i nio och skulle göra det där genrepet som dom sa skulle ta två timmar men det tog ca en halvtimma hahah, så man slutade ju vääääldigt tidigt. sen var jag kvar på stan med johanna vi fikade på lobbyn ett otroligt mysigt fik!!!! rekomenderas verkligen!!  sen vid ett kom cassandra och eric och hämtade mig och vi for hem.
Så nu har vi grillat, och jag har varit ute i stallet och mockat, hon ska få vila idag tänkte jag,lilltjoppan, jag måste ju bara få skryta lite på henne att hon faktiskt varit duktig idag som inte rymt från sin hage, vilket hon gjort i kanske en veckas tid och det uppskattas INTE av grannarna hahha, men vadå vad är det man brukar säga gräset är alltid grönare på andra sidan stängslet, (haha jag vet att man inte använder det i såna här sammanhang).
  Så nu blir det bara att slappa hela kvällen, se betty och Dh och ta en dusch. sen blir det nog att sova tidigt ikväll, är sjukt trött!!!
i veckan måste jag nog sätta mig ner och göra ett litet ridschema, det är verkligen ett tips jag kan ge, det är mycket skönare att ha planerat var man ska rida, när och hur. Det man måste tänka på är att anpassa schemat för dig och din häst! glöm inte att lägga in konditionsträning ;)
och inte bara till hästen, du måste också träna upp konditionen vilket jag ska börja göra eller har börjat göra, så nu är det bara ut och springa, själv måste jag köpa nya skor som är sköna, fick värsta skoskavet sist av dom gammla.
Sen är det viktigt att sätta upp ett mål, mitt mål är att få en nolla i msv:a, målen är också viktiga att du sätter ut efter dig och din ponny/häst.
Så nu kan jag bara önska dig lycka till!!!
Hejdå!

 slänger in en gammal bild från i vintras på två av mina fian vänner.
 Den påminde mig också om att det börjar vara dags att smörja. du men kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0