Torsdag. trött och slut.

Kom just hem från peders mamma som fyllde år idag.
Idag hade jag sovmorgon så jag släppte ut pollarna och sen drog jag mig mot skolan, dagen har varit helt okej.
Slutade tidigt så  jag kunde ta 14.15 hem. Direkt när jag kom hem så gick jag ut till stallet och gjorde klart det mesta där.
Red tea idag, i början var hon stel som en pinne och ville inte alls samarbete, hon ville mest gå och titta på allt annant, men mot slutet så blev det bättre och hon slappnade av och tuggade på bettet, tjuvtravade lite också. hihh. busigt av oss va? ^^
Mira fick vila, tänkte att hon behöver få landa lite innan jag börjar rida henne. Imorgon blir det nog bara ut i skogen och jogga och jobba lite lösgörande med henne!

En jättebra sak som vi fått lära oss från tomas under sommaren är att det första man ska göra när man kortar tyglarna är att se till att hästen går framåt och har egen bjudning.
Dom flesta som kortar tyglarna gör det och knycklar ihop hästen så den går i ett undertempo och sen sitter dom och sparkar för att man inte tycker hästen svara framåt,
När vi tränade på det här på träningen var det riktigt jobbigt, och tro mig det kändes i vaderna dagen efter!
Vi skrittade på en liten fyrkant och hela tiden skulle vi sitta och driva på, inte så att dom började trava men vi skulle känna att vi skulle lika gärna kunna sluta driva och hästen skulle vara självgående. och ja efter många varv och trötta ben så började jag känna sakta men säkert hur hennes bjudning kom fram och hon började "gå" själv! det är svårt att förklara med känslan är helt underbar! :)

Imorgon så har jag sovmorgon så då blir det att släppa ut hästarna på morgonen, sen skola och efter skolan måste jag skynda mig hem och ta hand om hästarna och rida för sen på kvällen ska jag till johanna i min förra klass som fyllt år och fira henne. Mer om det imorgon! saknar ni något i min blogg så är det bara att säga till eller om ni undrar är det bara att fråga på, jag är villig att svara på det mesta :D

Ha det bra så hörs vi imorgon! puss och kram!seeeeeya!!//
J.D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej jag har en kort fråga men först vill jag bara säga att din blogg är jättebra :D fortsätt på samma vis! Och nu till frågan, Vem är peder?

2008-12-05 @ 15:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0