Sjuk

nu sitter man inne ännu en dag och tittar ut på regnet! huvva.
men idag har det ju faktiskt varit lite uppehåll på morgonen så jag släpade ut min lillebror i stallet och fick honom att rida bella, okej, jag skläpade han inte, han tyckte faktiskt det skulle bli kul, så då drog vi iväg mot "våran ridbana" och allt gick bra, bella var lite busig eftersom hon vilat några dagar och nu skulle hon äntligen få hoppa, så efteratt hon hoppat några skutt så kom hon på att hon skulle bocka lite så min lillebror flög av, men inge farligt sen så hoppade han upp igen och det gick super!
han har bara ett problem och det är med skänkeln han far runt med den ganska mycke så jag tror det var därför bella blev lite irriterad så nu imorgon ska jag spänna fast stigbyglarna i sadelgjorden så kan han inte fara omkring så mycket! :)
efter ridpasset var han lite sur över att han ramlade av och han sa att han skulle börja spela fotboll istl, men då fick jag förklara för han att alla sporter behöver sin träning, och jag babblade på om att om han skulle börja spela fotboll skulle han inte kunna offside och allt sånt och det är samma sak med ridning att när du börjar rida vet du inte vad förvändgalopp och m.m är, jag tror den pratstunden gav ganska mycket och han insåg att allt tar sin tid, haha fast jag lovar jag och dom andra i min familj kommer få slava för han, han är inte direkt posetiv till att göra iordning eller sadla av, han vill mest bara rida, och visst han  är kille så han är nog inte så mycket för det där med pluttinuttigrejset så vi får helt enkelt sköta det! :)

annars sitter jag mest och snuvar och har feber, det blir typ värre för varje dag, men jag hoppas jag mår bättre till imorgon då skolan börjar och jag är faktiskt lite taggad! (:

nåja, nog om detta, jag slänger in en bild på lillebror(zakariya) och bella nu! seeeya! puss //
J.D

ni passar så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0