Skåne resan!

Hej, nu är jag lite piggare så jag kan faktiskt skriva om min fantastiska resa, jag och tea har haft det helt underbart!!!! vi bodde hos våra gamla umeå vänner som flyttat till skåne dom har ett jättefint ställe nära kävlinge, ett STORT stall med massa boxar och en lägenhet som är i anknytning till stallet. hur som helst kom vi fram vid fem på morgonen och fick tassa omkring och titta lite, jag ville mest ut i stallet och titta på fiffi, bäbis som står där under haltutredning. aja sen på helgen for vi till halmstad och tävlade, det gick väll helt okej, det blev inflyttat eftersom de hade regnat 6cm så gräsbanan låg mest under vatten hela tävlingen, så då fick dom lov att flytta in det, jag är väl nöjd över den tävlingen, inte jätte men det var helt okej! sen när vi kommer tillbaka har alla läger människor anlänt, och lägret börjar, ju mer dagarna gick hade alla som hittat varandra och vi hade det jättejättekul, på onsdagen for vi till danmark på tivoli vilket var väääldigt kul, sen hade vi massa träningar för tomas hammar(min tränare) vi tränade varje dag (nästan). En dag så bestämde vi att tomas skulle få rida tea, och det kan jag säga var mer än värt att han gjorde, innan han hoppade upp hade vi kunnat konstatera att teas balans inte alls var som den skulle och därför stack hon som hon brukar göra, så då hoppade han upp och satt där och testade höja och sänka handen och så fort han sänkte handen började hon springa men sen ju mer han höjde handen ju lugnare blev hon, sen fick jag sätta mig upp och tomas bad mig höja handen väldigt högt och såfort jag höjde handen hade hon saktat av. sen fick jag hoppa några språng med vanligt bett och utan martingal, och det gick bättre än bäst. fatta hur lycklig jag var, ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN skulle jag kanske kunna tävla henne på vanligt bett och utan martingal, och så blev det, nu har jag vanligtbett och ingen martingal och hon går som hon aldrig gjort annat. Innan vi testade att rida henne såhär så hoppade hon ju ganska flackt men nu har jag börjat få henne mer på bakdelen vilket ger stor verkan i sprången, för att om man har en häst på bakbenen så får den rundare och finare språng. så nu hoppar hon inte lika flakt! :) hur som helst hittade jag många fina på lägret, spec maria, saknar henne. men hon ska ju komma upp snart nångång. efter lägerveckan var det bara att ladda upp inför en ny tävling, nämligen svenska ponny derbyt! På torsdagen hoppade jag en L:A clear round, och gick fel fri, på fredagen red jag en msv:b och då lyckades jag missa ett hinder (DUMMA MIG) men hon var jätte jätte jätte fin, super nöjd, lördagen gick det väll lite sämre det var en msv:b+5 jag var nervös som as och sen blev det lite stressigt och så sen så visste jag inte om vi var nolla så när vi kom till första i omhoppningen fattade inte ens tea att vi skulle hoppa så då fick jag första stoppet sen kom vi till ett räcke och då var allt kaos jagvar så uppstressad så då blev allt bara pankaka så då stannade hon där men. sen på söndagen hoppade vi b-finalen en msv:b och det gick super hon var så himmla fin inga problem alls, hade jag ökat lite mer mellan 1 och 2 hade jag fått en placering, men jag är så himmla nöjd ändå. sen bar det iväg hem! så nu har ni fått veta lite kort och gott från den resan, jag har verkligen haft kanonkul, hoppas på ett liknande läger nästa år!!!!
nu ska jag ut och fixa lite i stallet, puss och kram//jacqueline dinewald

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0