Svar på frågestunden

Idag var jag färdig med allt i stallet kvart i tolv, hur underbart känns inte det? nu har jag en massa tid till att fördriva på... ingenting :D

Och just därför kom jag på att shit jag har ju inte gett er svaren på frågestunden så här kommer dom:

Vilka hästar har du/ ni nu? Vem är denhär Elvira? :)

Just nu har vi tre hästar var av två som ska säljas och sen ska vi köpa en ny.
Hästarna på gården just nu är:

Bella- f. 1995 tävlad upp till msv:b med placeringar


Tea(charente)- f. 1994 tävlad upp till msv:a med vinster och placeringar


Samantha- f. 1992 tävlad upp till 145 tidigare, men med mig 125 (snart 130, närmare bestämt om två helger)

Elvira är en vän till mig från ponnytiden, som tyvärr har lämnat skellefteå och flyttat ner till skåne för att gå svergies ridgymnasie i svedala. Men ibland hälsar jag på henne där nere och ibland (oftast på loven) kommer hon upp och hälsar på :)


vad jobbar du mest med för arbete med hästen på veckorna? :)
Oj, det är olika, Tea måste man jobba relativt mycket lösgörande arbeten med varje vecka.
Samantha ser jag bara till att inte nöta på för mycket, mer underhålla det hon redan har.
Arbetet på mina hästar ser väldigt olika ut, och jag ser alltid till att jobba så varierande som möjligt samt variera underlaget, både för min och hästen skull :)

Var inte din c-ponny Tea såld??

Jo det var hon men vi tog tillbaka henne då vi ansåg att hon inte hade det tillräckligt bra.

Bra sidor man kan köpa hästsaker ifrån!
Får återkoma på den här punkten! kan göra ett inlägg senare om det :)

Vad har ni fått för sponsorer? :)

Vi har än så länge fått en summa pengar av företaget laitis, och sen vet jag att det är mer på ingång!

Hur gammal är din häst?
Antar att du syftar på samantha, och hon är 18 :)

Tycker inte du att det är lite tidigt att redan deb 130??
Nej nej inte alls, Vi känner oss väldigt laddade och förbereda på att gå upp på den nivån.
Finns ingen anledning till attt harva på 110-120, nu vill vi gå framåt.

Varför tävlade du inte tea på hippo-tävlingarna? :)
Stor miss av mig och mamma, hon behövde bli vaccinerad precis då! tråkigt.

Varför köpte du Samantha, var det något speciellt du fastnade för? :) vad blir det för häst nästa hästköp?

Vi köpte samantha för att vi tänkte att jag skulle få ha några roliga junior år och det har jag verkligen, hon är en superhäst och man har så himla mycket roligt med henne. Själv fastnade jag för hennes söta frustningar och henne otrooooligt STORA hoppglädje som hon alltid visar.
Nästa hästköp blir en nått yngre, mellan 6-8 år. och i mina drömmar som ska va en skimmel (haha). Inte allt för grön, men behöver inte va fullt utbiladad :)

Vrf stressa upp i klasserna?

Oj det tycker jag verkligen inte att jag gör. jag och samantha har tagit allt i våran takt och både jag och min mamma och min tränare anser att vi är redo för lite högre höjder!

Varför kom tea tillbaka, hon var väl såld?
Ja det var hon, men vi ansåg att hon inte hade det som vi hade förväntat oss, och det kändes bättre att ta hem henne igen.

nyfiken kommer du fortfarande ha stall på gården när ni flyttar eller kommer ni hyra in? :)
Nej vi kommer inte ha stall på gården, vi flyttar till en stor lägenhet mitt i stan och hästarna kommer stå en bit utanför kommer ta ca 20min att cykla till stallet som vi ska hyra in oss på!:)

När blir flytten av?!
1maj får vi lägenheten och 3maj lämnar vi över huset, Ja ni såg rätt? 3 dagar kommer vi ha på oss. har en stoooor känsla av att detta kommer bli galet stressigt!

Hej! Läste i ett tidigare inlägg att du tänkte brodera ditt namn på ridbyxorna. Vars kan man göra sådant? Väldigt tacksam för svar :)
Jätte bra blogg btw!

Ja det stämmer, vi har dock inte gjort detta och det är min mammas man som kände nån som höll på med just det där, så jag vet inte exakt vart det är som dom gör detta, men såfort vi gjort det och jag fått reda på vart så ska kan jag skriva om det! Tack så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0