Ska man eller ska man inte?

Hur är det för er med eran mentala träning?
Brukar ni bli nervösa? hur hanterar ni nervositet?
Vad brukar ni göra om ni blir nervösa?
Är verkligen nervositet så dåligt som vissa får det att låta?


Ja där har ni en hel hög med funderingar som brukar gå runt i mitt huvud.
Jag har faktiskt en sida som jag kan länka här till sen som  handlar om just mentalträning, det är bland annat en röst som hjälper en att gå in och få en att fokusera och föreställa sig hur det kommer gå.
Testade göra det på innan vi åkte på en tävling, och det gick faktiskt bra, dock vet jag inte om det var pga den mentala träningen eller inte.

Nervositet är för mig massa olika saker, och kan även vara olika "symptom" eller vad man nu ska kalla det.
Dessa fyra nervösa sätt är väl några av alla som alla nångång kännt av:
*pirrigt nervös
*illamående nervös
*blackout nervös
*ofukserat nervös

För mig är det väldigt viktigt att jag verkligen fokuserar och går "in" i mig själv innan jag ska prestera, att bara skritta iväg ett tag och bara få fokusera funkar oftast väldigt bra.
Jag kan framstå som sammanbiten och sur ibland men det handlar endast om fokus, samtidigt så får jag inte bli för allvarlig utan att nånstans känna säkerhet och avslappnad.
Detta är en konst! det är inte lätt alls verkligen inte.

Men nånstans så tror jag ändå att man måste försöka hitta vad som fungerar bäst för just dig, och då gäller det att prova sig fram, och i slut ändan har du kanske hittat just ditt "recept" till vad som tar fram den bra nervositeten i dig. För nånstans så tror jag ändå att nervositet är något bra så länge man kan hantera den rätt!



Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror att nervositet i många lägen kan få en att prestera lite bättre och att man är mer fokuserad men det får inte bli för mycket så man blir blockerad och passiv så det gäller nog att kunna hantera det och vända det till ngt positivt..... det var mina tankar om nervositet

2010-03-16 @ 16:49:51
Postat av: Jessie

tror att lite lagom nervositet kan vara bra faktiskt. Så man skärper sig lite,själv blir jag så gott som aldrig nervös och skötare har ibland fått ryta i åt mig:P

2010-03-17 @ 15:05:45
URL: http://www.metrobloggen.se/spiltan
Postat av: elvira och freja at bökis

andy swärd i våra hjärtan!!!!

2010-03-17 @ 18:36:49
URL: http://bokisofswedala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0