godmorgon

Hej på er!

Imorse var det visst min tur att fodra så så mycket sovmorgon blev det inte för mig, gick i alla fall upp sju och fodrade och gick en sväng med hundarna.

När jag bytte vatten åt samantha insåg jag att hon druckit jättelite vatten, alltså verkligen jätte jättelite, vet inte varför? hon har ingen feber eller så men jag känner mig lite orolig. ska gå ut och kolla nu om hon fått i sig nått vatten.
Har ni nått tips på vad det kan bero på eller vad jag ska göra för att få henne att dricka mer?

Åh jag som hade tänkt att samantha skulle få vila idag, men nu när jag vaknade och tittade ut så lyser solen riktigt härligt ute, men jag tror hon får vila ändå. det är så kallt ute ändå!

Fick en fråga om vi ska flytta närmre stan eller om det blir annan ort?
Och vi ska flytta in till centrala umeå, och det ska bli så himla skönt, med skolan och allt. Så nu i januari ska vi sälja huset! :)

Uppdaterar mer sen!

Kommentarer
Postat av: Mikaela Jonsson - En juniors vardag!

Min ponny jag red förut hade jättesvårt för att dricka. Men du kan testa med att blanda äppelsaft i vattnet, de brukar få dom flesta hästar att dricka. :)

2010-01-06 @ 11:13:25
URL: http://bugzilady.blogg.se/
Postat av: Evelina

vem ska du ha hästarna hos :D?

2010-01-06 @ 11:37:31
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Jessicaoo!;D

Hästar dricker ju då dom e törstiga, min ponny dricker nästan ingenting inne, hon får ju i sig snö ute så;p

Annars funkar det bra med betforsaft

2010-01-06 @ 12:56:47
URL: http://baverbajs.blogg.se/
Postat av: Skåne-Carina

Jag har ju förstått att ni har rätt kallt där hemma och som vi människor så blir hästarna mindre törstiga när det är väldigt kallt. Men om du är minsta orolig så gör betforvatten och ge henne! Om hon äter normalt är det ingen fara, men om hon ratar maten också är det lite förstoppningsvarning... Kramar!!

2010-01-06 @ 13:20:12
Postat av: Carro

Om man vill att hästar ska dricka mera är det super att ge salt i maten. Salt gör så hästarna känner sig törstig. Det ger man högresterande hästar så de ej ska drabbas av uttorkning.Sen är salt på påse ej så dyrt heller =)

2010-01-06 @ 13:48:57
URL: http://teamstrandberg.blogspot.com
Postat av: Camilla

släng i lite betfor i vattnet så smakar det godare :)

2010-01-06 @ 18:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0