Inte ikväll

Sitter just nu hos pappa så jag har inte tillgång till filmerna på den här datorn, så ni får filmen imorgon kanske.

Idag slog det mig att jag aldrig har longerat eller tömkört S sen hon kom hem till oss,
så jag tyckte idag kunde vi testa på den så jag satte på henne tömkörningsgrejerna och från början verkade hon ha gjort det där innan men sen när vi väl skulle börja jobba så började hon gå i sidled och fattade inte alls vad hon skulle göra.
så nu har jag gett det som ett litet projekt till mamma som förövrig är väldigt duktig på att jobba hästar från marken, ett uppdrag att hjälpa mig med S.
jag tror det är väldigt bra att jobba en häst från marken i mellanåt då det är ett helt annat sätt att kominucera och lära känna varandra ännu bättre. sen är det även bra att avlasta rygg osv.

hur ofta tömkör ni eran häst? vad tycker ni är lämpligt? eller gör ni det inte alls? tyck till!


(bild lånad från googel)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0