Ny vecka och massa uppdateringar!

Hej på er, jag kom ju hem igår så jag var väll lite småtrött och orkade inte skriva!
Jag har haft en toppen helg i kittel, eller ja fanns inte så många där som man kunde prata hästar med haha, men det fanns faktiskt två tjejer, Han som är vd på kittel och hans frus barn rider kin heter hon, hon är åtta eller nio och hon rider, och vi bodde i deras stuga sen hade hon med en kompis som också rider, så jag fick några gulliga frågor som man alltid får av småridtjejor
Hur många hästar har du?
oooj woow! det vill jag också ha, är det jobbigt att ta hand om dom?
osv. sen började dom berätta om dom i deras släkt som hade hästar osv, riktigt gulligt sen skulle kin berätta om hennes mosters häst som hade fått kolik men hon kunde inte komma på vad kolik hette så hon sa att den fick ont i magen och dog!  ganska sött!

Igår så red jag mirapira som fortfaraaande har jordens alla vårkänslor, tänkte raka henne idag eller imorgon, hur som helst så var hon lite små tokig, men vi löste det och det gick bra tillslut!
Idag tänkte jag rida ut med henne och inte ställa några krav alls bara hon ska få ha roligt i skogen, så jag hoppas hon  uppskattar det!
Ja juste vi filmade igår så dom filmerna kommer väll upp ikväll eller imorgon!

Amanda rider bella förfullt just nu så hon är i princip fullt igång!

Tea hon har skrittas och travat och bara fått tagit det lugnt i några dagar, hon måste ju också få ta det lite lugnt i mellan åt! :)

Snart är det dags för tävling, 15-16-17 maj närmare bestämt så det blir spännande, får se hur tea känns i veckan.
Ska hoppa henne i helgen och se om vi startar MSV:A eller inte.

Fått några till gulliga kommentarer och några som vill att jag ska skriva oftare, och ja jag har varit lite halvdålig i helgen på att skriva, men nu ska jag bli bättre men ni kan börja följa min blogg via blogglovin så kan ni direkt se när jag lägger in mina blogg inlägg om ni premunerar på den så det är bara att gå in där och skaffa er en användare! sjukt värt och skönt att ha alla bloggar samlade på en sida!

Nä hörrni jag tror inte jag har så mycket mer att berätta! men vi hörs ikväll då tänkte jag komma med lite nya bilder från igår osv! Juste jakten på storhäst håller fortfarande på för min del, har hittat några riktigt intressanta, lite äldre, men jag kan tänka mig att ha en bra storhäst och dom är ju oftast lite äldre! men mer om det sen!
Ha en bra kväll  och kika in ikväll!
Puss och kram, seeeeeeeeeeya!//
J.D
 

Här ska ni få veta något roligt, på bilden se ni mig och bella på en prisutdelning på hippologum för några år sen och när jag såg den här bilden så blev jag påmind om att jag aldrig och då menar jag aldrig tävlat på hippo med bella utan att vinna någon av dagarna på meetinget, där snackar vi en ponny som kan vända ska ni vet! haha :)
Min lilla sötnos!

Kommentarer
Postat av: josephine

vad är "oftast lite äldre" för dig? XD

2009-05-06 @ 15:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0