Helgen + måndag

Hej nu tänkte jag skriva om lite om helgen och den här dan:

Lördag träningsdag1:

Var väldigt nervös när jag vaknade, kunde knappt äta frukost, haha.
Vi hade markarbete, och först ut var tea, red henne med hackamoret vilket blev lite jobbigt då hon ville knäcka av i nacket ganska mycket men det gick ändå bra, hon lyssnade fint på alla övningar, dock tyckte hon att det bara var onödigt att vi skulle travhoppa så hon slingrade sig och ville inte alls göra det. men jag fick henne över dock kanske inte så fint men aja, det är ju tanken att man ska galoppera tänkte nog hon, haha!
Sen var det miras tur och dom där övningarna var riktigt nyttiga för henne, eftersom det var lydnad, hon skötte sig bra, hon testade att tjura och göra lite som hon ville nån gång, men det insåg hon sen att det inte alls lönade sig.

Söndag träningsdag2:
Tea var även först ut idag, red först fram med hacket, dock var hon helt hysyterisk så amanda fick springa och hämta pelham tränset, den här dagen var det banhoppning, avslutade med att hoppa en bana på msv:b höjd och hon kändes otroligt fin, bra bjudning! så jag är helt otroligt nöjd med tea den här helgen!
Sen var det miras tur och hon gick också riktigt bra, hoppade också henne på en bana som låg på 1m 1,10m  riktigt duktig var hon, fick ett ner på ett räcke där jag inte riktigt fick tillbaka henne, men jag fick henne att hoppa av nära och göra fina runda språng! Så jag är mer än nöjd med dom små vildingarna i helgen!

Sammanfattning: helgen var riktigt bra! Tyckte han hade en bra träning, dock sa han inte så jättemycket, men jag antar att det var för att det är första gången han tränar oss, men jag är riktigt nöjd, och trevligt var han också, det gillar vi! :)

Måndag:
Idag trodde jag aldrig att ja skulle orka fara till skolan, men jag kämpade mig upp och for dit, satt mest i fiket hela dagen då vi hade invigning,riktigt trevligt faktiskt!
Sen for jag hem och somnade i soffan och vaknade av att mamma sa att det var middag, efter middagen gick jag ut till stallet och gjorde allt där, hästarna joggades barbacka, for först ut med tea som hade nerverna ute på kroppen haha, hon reste sig lite grann inge farligt högt alls, men problemet var att jag hade hennes vintertäcke som hade uppknäppt i bogen och det är väldigt glansigt inuti, så när hon reste sig så for ju täcke av och jag hängde med haha, höll typ på att skratta ihjäl mig! haha, mira var också rätt så pigg!

Imorgon ska dom små liven vila och jag har sovmorgon till fem över tio SKÖNT! efter skolan ska jag in till stan och fika med farmor och min syster! mysigt mysigt, men vi hörs imorgon! ha det bäst! puss och kram! seeeya!//
J.D


Fina mira! :)
Glöm inte att börja premenuera på bloggen och kolla in filmen från igår!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej!

Jag filmade också lite grann i helgen om du vill ha några filmer! :) om du har msn kan du adda mig ([email protected]) om du vill ha dom :)



Kram

2009-01-19 @ 23:04:00
URL: http://sandree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0