Vintermorgon!

Åh va fint det är ute nu!!
Igår jobbade jag till fyra sen kom evelina hit! riktigt mysigt!
När jag kom hem från jobbet så packade jag ner alla vintertäcken, och ja, idag verkade det vara bra att ha vintertäckerna upp packade! 
Räknade att tea samanlagt har 4 bra vintertäcken och kanske 1 som också fungerar som reserv. haha! men det är ju inte så konstigt, förra hösten, eller vänta nu, det måste ju bli förr förra hösten som vi hade 5 hästar i stallet, och nu har vi två. Bella har tre egna vintertäcken.
Så nu är täckes hyllorna i stallet full proppade!
Senare idag vet jag inte vad som händer, ska väll brodda på tea och sen fara till pappa är det tänkt!

Sen är det en som vill ha ett tips på hur man ska rida på hackamore om hästen är stark,
ja jag kan ju inte säga att tea var en ängel med hackamore i början, men sen hittar man ju sina knep, jag kan tänka mig att det är likadant för dig som för ganska många andra att dom blir som starkast i slutet av passet? ja hur som helst brukar jag försöka rida med hög hand, liksom plocka upp hästen, du ska ju givetvis lätta efter då och då men i det stora hela så brukar det kännas lite lättare då. Du kan ju också kolla, nu vet jag inte vad du har för hackamore, men oftast rider folk med vanlig läderrem under, testa då byt till kedja. MEN men men men en viktig sak då är att det är hästarna har väldigt känsligt skinn där under precis, så var försiktig och ha gärna något mysigt ludd så det inte skaver! :)
Jag tror att man brukar kunna köpa kedjorna i dom flesta hästshopar.
Hoppas du fick nått bra tips och lycka till!

Jättekul att ni frågar! det är bara att ni frågar på, så svarar jag ju på det så bra jag kan :)

Nä nu blir det frukost och titta på inspelad hästhoppning från i onsdags på eurosport! vi hörs senare ikväll! puss och kram!seeeeeeya!//
J.D
Mitt lilla snömonster i stallet igår <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0