Musikhjälpen!

Hej mina älskade läsare var tar ni vägen?
Är det något ni vill ha mer av så måste ni säga det! för här sitter jag och skriver och skriver!
MER FRÅGOR! fortsätt fråga på! vad som helst om hästar om ni vill ha tips ja vad som helst!!!!
Sjuk nu igen, sitter med feber och ont i halsen! min dag har för det mesta bestått av Musikhjälpen, oj så bra det är!
Och Henrik torehammar är ju bara bäst! Så är det bara! dom gör min dag då jag ligger i soffan och svettas och fryser om vart annat!
Man känner sig verkligen motiverad på att hjälpa tilll dom gör det där jobbet utmärkt! men liksom att vara utan mat i 6dagar huvva det skulle inte funka! men dom kämpar på!

Nä nu ska jag och peder snart gå ut till stallet! hörs sen eller imorgon! puss och kram!seeeya!//
J.D

Lillebror när vi var på stan i lördags! sötnosen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej, jo asså jag läste i ett inlägg här nedanför att du skrev att man inte skulle hoppa för mycket med hästarna för att slita ut dom och det är ju helt rätt, men ungefär hur många gånger i veckan är det lämpigt att hoppa? asså om man har en häst som intehar sådär jättebra kondition, men INTE ett dugg tjock. vi ligger på ungefär LC nivå!



Sen har jag också en till fråga. jag har sett på en del tävlingar att en del har martingal / förbygel utan att hästen egentligen behöver det. Kan man använda det utan att de stör hästen när den ska hoppa? För min häst har huvudet ganska normalt hela tiden, ibland kan han slänga upp huvudet men inte så jag behöver en martingal. Men kan man använda det för det är snyggt eller stör det då hästen?



KRAM!

2008-12-16 @ 20:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0